| Adam Špina
#strategyporn: ze zákulisí našich TOP kampaní 2019
V Triadu se nám jen za první půlrok urodilo hned několik kampaní, na které jsem extrémně hrdý. Všechny naším klientům přinesly reálné výsledky a krom toho jsme si při nich uvědomili dva velké reklamní trendy a několik menších, které se může hodit znát třeba i vám.
Tak se na ně pojďme podívat!
Sociální sítě: tady NENÍ prostor pro vaši reklamu
Hned 2 letošní projekty nám potvrdily, že správná otázka nezní “Jak nejlíp ukážeme naši značku na sociálních sítích”, ale “Co lidi na sítích baví a za co by nás mohli mít rádi”. Ano, i v roce 2019 je potřeba občas pozapomenout na vlastní ego (značky) aktuální 🙂
IKEA reakční posty
IKEA má ambiciózní cíl: být globálním trendsetterem v oblasti bydlení. Reakce na světové události především navrací na sítě to, proč na nich lidé chtějí být (být pořád v obraze a zasmát se), ale také pomáhají IKEA tento cíl plnit. Protože když se těšíte, s čím IKEA příště zase přijde, jste i více otevření jí naslouchat v “brandovějších“ tématech, jako je například důležitost kvalitního spánku (spoiler alert: víc se dozvíte už koncem srpna!)
Chupa Chups & TikTok
Za starých časů se bílá místa na mapách označovala HIC SUNT LEONES – tady žijí lvi. Podobně jsme si připadali, když jsme si dělali průzkum reklamních teritorií pro nového klienta Chupa Chups a narazili jsme na TikTok. Síť, na které neexistuje reklama ani reporty; zato ji ale teenageři milují. Dali jsme jim výzvu “Ukaž, jak lížeš“, lízátko jsme vrátili do slovníku mladých a zase se jednou potvrdilo, že průkopnictví se vyplácí (a Chupa Chups moc děkujeme za odvahu!)
Pilsner Urquell & hokejové mistrovství 2019 v AR
Mistrovství je jediná chvíle, kdy spolu Češi táhnou za jeden provaz. Jenže zároveň je to také období nejvíc přeplněné více či méně smysl dávající reklamou a prorazit je extrémně těžké. Když ale dáte pomocí technologie Facebook Camera komukoliv možnost převléknout se do národního dresu a být součástí nároďáku, získáte si pro Pilsner Urquell srdce 70 000 fanoušků včetně Matěje Rupperta nebo Jitky Schneiderové. Získali jsme tak 100% autentickou kampaň, kde nebyl na Facebooku zalomen ani jeden key vizuál – a Češi to ocenili.
Bez odvahy do reklamy (a marketingu) nelez.
Velkou část prvního půlroku jsme věnovali značce Gambrinus, která letos slaví úctyhodných 150 let. A jelikož je Gambrinus jedno z nejprodávanějších českých piv a chce být svým zákazníkům jistotou, dal jim slib, že tu bude i dalších 150 let, i kdyby se dělo cokoliv. Ve spolupráci s pražskými McCanny, kteří připravili úvodní televizní spot a myšlenku zaměření se na budoucnost tak vznikla nejrozsáhlejší kampaň, kterou jsme kdy poslali do světa – a která vedla k tomu, že Gambrinus po 10 letech roste v emoční hodnotě značky.
Pojďme se podívat na jednotlivé kroky kampaně:
1) Nejprve jsme vyrazili do mnoha koutů republiky a ujistili lokální patrioty, že pro ně budeme vařit pivo, i kdyby třeba v Pardubicích měl vlak zpoždění sto let. Vznikly tak billboardy přesně na míru.
2) Potom byl čas přitvrdit: poprosili jsme věštkyni Jolandu, ať se podívá do budoucnosti a zjistí, co nás čeká za 150 let. Výsledkem byl hit internetu a potvrzení, že i kdyby tady jednou bylo velký špatný, my budeme vařit pivo pořád dobrý.
3) A abychom náš slib potvrdili nezvratitelně a jednou provždy, jako vůbec první česká značka jsme vyzvali Davida Copperfielda, ať zkusí nechat naše pivo zmizet. Myslíte, že se mu to podařilo?
Děkujeme všem naším odvážným klientům a držíme si palce na soutěžích FLEMA a EFFIE!
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.