Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Jak jsme s Pilsner Urquell vytvořili největší nároďák v historii českého hokeje

Mistrovství světa v hokeji, neoficiální státní svátek a doba projevování národního cítění. Období, kdy lidi vyvěšují českou vlajku do oken a oblékají auta do národních barev. Období, kdy se neřeší, kdo volí Mažňáka, nebo Losnu. Období, kdy lidé skládají své virtuální zbraně – komentáře na Facebooku – pod příspěvky nejen na ČT24.

Každý druhý brand se snaží vytěžit z mistrovství maximum a přihřát si svou polívčičku. Televize, rádio, internet i „socky“ jsou hokeje plné. Proto jsme pro letošní hokejovou kampaň hledali řešení, které vystoupí z řady. A taky chytne za srdíčko nejednoho hokejového fanouška a zabrnká mu na strunu národní hrdosti.

A pak nás to napadlo. Umožníme lidem stát se součástí nároďáku, i když v životě nedrželi hokejku v ruce. Jak? Převlečeme je pomocí AR filtru.

A pak začala jízda

Nápad nám klient posvětil a rozhodl se s námi jít do risku. Přeci jen kampaň založenou na AR filtru v našich končinách těžko pohledat. Ale to bychom nebyli my, abychom tuhle šanci nechytili za pačesy a nevrhli se na to s pořádnou vervou. A tak jsme začali pracovat na AR filtru, který poprvé v Čechách použila velká komerční značka.

Týdny jsme ladili podobu filtru i kampaň kolem něj. Čas plynul, mistrovství se blížilo a postupně nám pod rukama vznikal filtr, který si už brzy kdokoliv na Facebooku mohl vyzkoušet. Naše nadšení neutuchalo, ale nebyli bychom upřímní, kdybychom neřekli, že nervozita z toho, jak všechno dopadne, byla vysoká.

Mistrovství se přiblížilo a AR filtr se ocitl i ve vašich zařízeních

AR filtr jsme vypustili do světa ještě před začátkem šampionátu. Trochu nám zatrnulo, když se pod většinou příspěvků, kde se objevil národní hokejový dres, hromadily na jeho novou podobu hejty. Naštěstí se brzy začalo hrát a přestalo se řešit to, v čem hokejisti vyjedou na led. Všichni se už zabývali výkony našeho týmu.

Hype kolem filtru jsme odstartovali s Martinem Dejdarem, zapáleným hokejistou a milovníkem Pilsner Urquell. S Martinem jsme natočili jednoduchý návod, jak AR filtr používat, a usnadnili jsme lidem cestu k tomu, aby se i oni mohli stát součástí nároďáku.

Na pomoc jsme povolali i další osobnosti ať už ze sféry umění, tak i sportu. Přidali se nejen herci, zpěváci a sportovci všeho druhu, ale i bývalí hráči hokejového nároďáku. Mě osobně zahřálo u srdce, když se k nám dostala dokonce fotka Dominika Haška. #dyckynagano!

Filtr se šířil i tam, kam jsme my nedosáhli

Asi se ptáte, jak to všechno dopadlo. Dopadlo to na jedničku.

Reklamou jsme filtr dostali k nějakým 1,8 milionům lidí. K tomu nám influenceři pomohli s další vizibilitou a na jejich kanálech jsme získali zhruba 700 000 impresí.

Během kampaně nám přicházely stovky komentářů s fotkami a videi hokejových fanoušků členů nároďáku, což byla ale jen hrstka těch, kteří si filtr vyzkoušeli na vlastní kůži.

Celkem se s filtrem cvaklo přes 71 000 fotek a videí, což je nějakých 27 % návštěv filtru. A to je už číslo solidní.

Další peckou je to, že přímo z facebookového foťáku se vysdílelo celých 10 % všech fotek a videí. Bohužel nemáme data k tomu, kolik materiálu se navíc stáhlo a nasdílelo nepřímo. Snažili jsme se filtr nasadit (i prosadit) na Instagram, kde lidi filtry i stories využívají mnohem víc, ale bohužel brandovaným filtrům tam tehdy pšenka nekvetla.

A nakonec aby toho nebylo málo, díky cca 7 000 sharů jsme navrch nasbírali další 2 miliony impresí bez toho, abychom do nich dali jedinou korunu. 🤑

A na co si dát při práci s AR filtry pozor?
  1. Vymyslete takový filtr, jaký si budou lidi reálně chtít vyzkoušet. Jinak hromada vašeho úsilí přijde vniveč.
  2. Real-time reakce na zápasy jsou super, ale v případě filtru to není ta správná cesta. Reakční filtry neměly dost prostoru na to se k lidem dostat včas a taky z UXového hlediska to Facebook nemá ideálně vyřešené.
  3. Zapomeňte na traffic a link ady. Jelikož vedete z Facebooku na Facebook, optimalizace na traffic nepřipadá v úvahu a link ad taky nevytvoříte.
  4. Cilte jen na mobily. Na desktopu filtr nefunguje. Nepropálíte tak zbytečně budget navíc.
  5. Nenechávejte nic na poslední chvíli. Schvalování AR filtrů Facebookem je poměrně rychlé, většinou jsme měli do pár hodin schváleno. Ale nemusí to být podmínkou.
  6. Testujte, testujte, testujte. Ať už to jsou jednotlivé vlastnosti filtru, funkčnost na jednotlivých zařízeních nebo možnosti reklamy.

A poslední rada na závěr: Nebojte se toho. Na první pohled se to může zdát jako raketová věda, ale v realitě je to fakt zábava.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Připraven na novou výzvu?
Hledáme tě!
Pojď k nám