Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Zkuste být rychlejší než IKEA

To, že se sociální sítě rychle mění a vyvíjí, je fakt, se kterým se všichni každodenně setkáváme. Je stále těžší udržet pozornost člověka a ještě těžší si ji vůbec získat. Máme na to totiž zhruba 1,7 sekundy. A přesně o sekundy bojujeme i při vytváření reakčních postů. Přečtěte si, jestli zvládnete být rychlejší.⏱

Engagement is king

IKEA si za 28 let na českém trhu vybudovala pozici trendsettera v oblasti vybavení českých domácností. Jejími obchody projde ročně až 10,2 milionu lidí a celý její sortiment je navržen tak, aby nejen reflektoval existující trendy, ale také je pomáhal utvářet. Tuto strategii se v TRIADu snažíme následovat a pomáháme tak IKEA budovat pozici trendsettera i v komunikaci na sociálních sítích.

Při vytváření obsahu na Facebooku tohoto lovebrandu se soustředíme především na engagement. Víme, že jednou z nejsilnějších lidských sociálních potřeb je vědět, co se kde šustne, a být neustále v obraze (s tím souvisí tzv. FOMO – fear of missing out). Proto jsme doplnili obsahovou strategii o úplně nový druh obsahu, který bude tuto potřebu lidí následovat – tzv. responsive posts, které reagují na aktuální dění. Z přeplněné nástěnky plné informací se pokoušíme už přes rok vytvářet interaktivní hřiště, na kterém si všichni společně hrajeme. ?

Res… posts. Co?

Responsive posts se v našem pojetí vyznačují především vtipnou a aktuální reakcí na určitou událost, ať už tu regionální, nebo světovou. A protože jsme pro IKEA regionální agentura, naše responsive posty se šíří i na Slovensko a Maďarsko.

Jedná se o obsah, který se vyznačuje určitými znaky. Ty by měly být dopředu definované. Jedině tak totiž zaručíte, že váš obsah bude rozeznatelný od ostatních. Ve chvíli, kdy se jiná společnost bude snažit komunikovat podobným způsobem, lidé ji automaticky začnou přirovnávat k té vaší. Zaznamenali jste třeba toto?

1. Téma, které bude bavit všechny. Doufáme  

Je někdo, kdo ještě neviděl populární film Bohemian Rhapsody, nebo koho nezasáhla novinka o Banksym? Aby post rezonoval s co nejširším publikem, snažíme si vybírat z více mainstreamových témat. Na co reagovat a na co ne, vyhodnocujeme zejména podle významnosti události (míra pokrytí v relevantních médiích), ale zároveň nezapomínáme na hodnoty IKEA. Proto preferujeme zprávy z oblasti pop culture. A vůbec, není super, že IKEA nabízí tolik výrobků, že se najde i takový, který se jmenuje FREDDE?

2. Vypostujeme teď, nebo mlčíme na věky 

Díky minimalistickému designu vizuálů není náročné post vyprodukovat. Vytvořit responsive post s Banksym nám od prvotního nápadu do zasponzorování příspěvku trvalo zhruba 2 hodiny.⏱⏱⏱

Řídíme se však zásadou, že pokud nedokážeme na událost zareagovat do 48 hodin, raději se k ní nevyjádříme vůbec. Chcete být přeci mezi prvními, kdo s nějakou reakcí přijde. Potom už je to jen těžší a těžší…

3. Nejen zábavné, ale i efektivní

Stála před námi otázka, jak budeme úspěšnost a efektivitu vůbec měřit. Začátek každé nově nastavené strategie totiž znamená i nově nastavené KPIs (Key Performance Indicators) a cíle.

Velmi důležitým ukazatelem, který rádi sledujeme, jsou komentáře pod příspěvkem a jejich sentiment. Jedině tak si ověříme, že jdeme správným směrem a že si fanoušci hru na našem hřišti opravdu užívají. S tím se pojí i sledování organického dosahu, který nám při vysokém engagementu ušetří mediální investici.

Koukněte na anatomii postů

A co to značce přináší?

  • IKEA se stává top of mind značkou v komunikaci na sociálních sítích.
  • Nadstandardní výsledky: reakční posty několikanásobně přesahují množství interakcí a dosahují poměru neplaceného a placeného zásahu 1:1, což je v době klesajícího organického šíření obsahu výjimečný výsledek.
  • Výzva pro český trh: mnoho brandů na českém trhu zapomíná, že na Facebooku se lidé chtějí především bavit a zjistit, co je nového; nikoliv sledovat upravené televizní spoty. Náš přístup získává pozitivní reakce nejen v marketingové komunitě.
  • Insight platný v celé střední Evropě: reakční posty, které jsme doposud vytvořili, sklidily konzistentně dobré výsledky nejen na českém trhu, ale také na Slovensku a v Maďarsku.
  • PR: IKEA se stala pro mnoho lidí příkladem rychlé a vtipné komunikace, která je v komentářích pod příspěvkem mnohokrát vychvalovaná. Široká veřejnost, média ale i lidé z oboru jako jsou #holkyzmarketingu poukazují na šikovné marketingové oddělení značky, na aktuálnost a celkově chválí i tone of voice. A my z toho máme radost.
  •   

Švédská jednoduchost na závěr

Vytváření engagementového obsahu, se kterým bude vaše publikum interagovat, je pro značku přínosné. Zkuste si vytvořit váš specifický obsah, který bude šitý na míru vašim fanouškům i značce, a definujte si konkrétní znaky, které budou váš obsah na sociálních sítích odlišovat. My už máme rychlost a vtip. A co vy?

Pokud byste se chtěli o tvorbě obsahu pro IKEA dozvědět více, přijďte 21. 5. na konferenci Content First, kde budeme s Pavlou Šedivou z IKEA mluvit, jak přistupujeme k engagementu.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.