Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Sportovní UX a social media v praxi. #GOSPURSGO

Rozdíl mezi tím, když se díváte na sportovní utkání v televizi nebo jste přímo na stadionu, je asi stejný, jako když si dáte Plzeň v plechu nebo v Lokálu. Jednoduše se to nedá srovnávat. Jde ale zážitek na stadionu posunout ještě trochu dál a nabídnout divákům v arénách stejný komfort, jaký mají diváci doma u televize?


Když jsem se ocitl v San Antoniu, nešlo si nevšimnout, že celé město žije basketbalem a týmem San Antonio SPURS. I když nejsem zrovna basketbalový fanda, a tenhle sport mě nikdy moc nebral, řekl jsem si, že by byla velká škoda, kdybych alespoň jeden zápas neviděl. Musím říct, že jsem moc rád, že jsem se tak rozhodl. Protože celá user journey a práce se social media je prostě ukázková a nejen sportovní týmy u nás by se z ní mohly učit. A co mě tak nadchlo?

  • Můžu kreditkou? YES, NO PROBLEM

Když mi někdo říká, že jsme v porovnání s USA 100 let za opicemi, vzpomenu si na Mirka Donutila v Pelíškách a porovnávání americké krabičky od sirek s tou českou. Jenže, když mi pán při parkování nabídnul platbu kartou pomocí čtečky zapojené do iPhonu, tak mi trošku spadla brada. Jasně, četl jsem o tom, ale nikdy neviděl v praxi. Tak jo pánové, čím mě ještě překvapíte?!

  • Internet, který opravdu funguje

Když pominu několik DJ’s hned u dveří, kteří se starají o vaši zábavu, tak další věc, která mě mile překvapila byl fungující internet. Hala nese název společnosti AT&T, která patří k největším mobilním společnostem v USA, takže je celkem logický, že tady musí mobilní internet prostě lítat, jak nadopovanej svišť a taky, že jo. Škoda, že to takhle není třeba v pražský O2 aréně. (Pro zajímavost: kapacita AT&T Center je 18 581 lidí a O2 arény 17 360 a fakt bylo plno)

  • Zábavní centrum v mobilu

Stejně jako kdekoliv jinde v kavárně, když se chcete připojit na místní wifinu, musíte projít přes mobilní microsite. Jenže místo totálně nudný stránky, která vám řekne suchý „Čau a díky“ se dostanete do mobilního zábavního centra, kde se dozvíte statistiky minulýho zápasu, tak si už během zápasu (prakticky real-time, moc by mě zajímalo, kolik lidí mají v produkci) můžete prohlídnout opakovačky super akcí, statistiku všech hráčů lítajících po palubovce nebo si rovnou koupit lupeny na další mač.

  • #GOSPURSGO

Jasně, s hashtagem a instáčem u nás umí pracovat už řada týmů, ale tady to bylo takový trošku více intenzivnější. Nejlepší fotky fanoušků v hale, ale i těch, co fandí doma, se promítaly na kostku, což není zas taková pecka, ale kromě toho vám během zápasu community manager reálně odpovídá, fotky sharuje a lajkuje o 106. A přátelé „Kdo z vás to má“ :-). Navíc, přímo na instagram dávají ty nejlepší akce, které během 4 minut mají přes 2 649 zhlédnutí.

  • SPURS to není jen basketbal

San Antonio SPURS není jen o basketbalu. Svoje účty tu nemají jen hráči, ale jdou zase mnohem dál. Na sítích můžete sledovat účet maskota (btw je to kojot i s paní kojotovou, které se fakt nelíbí, když dovádí z roztleskávačkami – 30,6 tisíc followers), cheerleaders tým (přes 20 tisíc followers a holky samotné přes své účty rády dávají srdíčka fotkám, i když nerozumí tomu, co je v popisu fotky #vyzkoušenozavás) + nechybí ani Youtube kanál.

Sečteno a podtrženo byl zápas mezi San Antonio SPURS a Chicago BULLS nejen zážitek pro sportovního fanouška, ale i pro fandu sociálních sítí a UX. Za celou touhle show musí stát perfektně sehraný tým, který ví, že vás musí už u dveří chytit a nepustit. Pro mě stále zůstává sportovním svatostánkem Ďolíček ve Vršovicích, ale hned na druhém místě to je AT&T Center v San Antoniu.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.