Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Facebook BootCamp 2016: Mobily, virtuální realita a internet pro všechny

Parta z Facebooku se konečně rozhodla uspořádat Bootcamp v Praze. Tam jsme nemohli chybět. Pár desítek marketérů z celé Evropy se sešlo v úterý 22. března v kině Bio Oko, aby zjistili přímo od zdroje, co právě hýbe digitálním světem reklamy, co přináší doba a jak se tomu Facebook a Instagram přizpůsobí.

Robert Bednarski, regionální ředitel Facebooku, uvedl akci na první pohled poslední dobou už poměrně známým faktem, že Facebook ovládly mobily. „Než televize zasáhla miliardu lidí, uběhlo 67 let. Mobilní zařízení to zvládla za pět,“ srovnal jen tak mimochodem. V tu chvíli nabral výrok o všemohoucích mobilech výrazně jiné obrátky

.IMG_20160322_101630

Všechno je to o mobilech. Fakt!

A jak moc přesně?

  • Lidé tráví na mobilech stále víc času, průměrně člověk zkonzumuje 3 000 online informací denně, pokud připočteme i offline, tak se číslo šplhá téměř na 5 000 informací denně.
  • Tři čtvrtiny času stráveného na mobilech navíc používají pouze čtyři aplikace z Facebook rodiny.
  • Na Facebooku nebo Instagramu stráví uživatelé cca jednu minutu z pěti (sem se počítají i aktivity jako telefonování nebo aktivita v mobilním prohlížeči).
  • Spolu s rapidním vývojem v oblasti chytrých telefonů přímo úměrně roste i důležitost vizuality. Ta je základem jak v případě budování brand awareness, tak při selling kampaních. Na vizuální dopad musíme myslet od prvních vteřin tvorby kreativy.

Fragmentujte, personalizujte, optimalizujte

Děsivá trojka, ale opět jde o pro mnohé zřejmou věc. Nicméně podle Client Solutions manažerky Mileny Baevy na to marketéři stejně často zapomínají. Klíčem je rozdělit si nejen uživatele, ale i jejich pozornost, a to ve třech krocích. Nejprve jim musíte váš produkt ukázat (product discovery), poté cíleně zaujmout pomocí zmíněné personalizace a nakonec to nesmíte nechat jen tak slepě běžet, třetím krokem je proto optimalizace.IMG_20160322_111904

Správně cílená reklama usnadní uživatelům orientaci v newsfeedu a komunikuje informace, které jsou personalizované pro každého. Facebook postupně přichází s dalšími a dalšími nástroji, které by takovou komunikaci měly podporovat, ať už jde o Lookalike audience, Custom audience nebo cílení podle zájmů. Důležité je při segmentaci nejen vyloučení těch uživatelů, které vaše sdělení nezajímá, ale i podchycení toho, aby se vybrané relevantní cílové skupiny nepřekrývaly (neparazitovaly samy na sobě) v mediálním prostoru.

Ve hře je relevance score

Magdalena Wiewiórovska byla na rozdíl od ostatních vystupujících výrazně konkrétnější. Přišla s výpočtem vhodného bidu a prozradila, co na něj má největší vliv. Tou magickou hůlkou je údajně relevance score, který je kombinací kreativy a cílení. Tuto metriku by měli marketéři sledovat opravdu bedlivě, protože právě podle ní se Facebook rozhoduje, kterou reklamu zobrazí. Pár rad pro shrnutí: Buďte specifičtí co do cílové skupiny a pečlivě volte „objective“, pořádně se zamyslete nad obrazovou složkou a hlavní myšlenkou, průběžně sledujte a upravujte, poučte se z testovacích kampaní a obloukem se vyhněte urážlivému nebo zavádějícímu obsahu.

Agenturní partner Facebooku, Rustam Ziganshin, poté přišel ještě s jedním zajímavým tipem. Podle něj je zárukou úspěchu používat z 80 % obsah, který se už dříve osvědčil, a z 20 % zkoušet nové kombinace a experimentovat. Takový model povede k silnému výkonu a bude z dlouhodobého hlediska perspektivnější.IMG_20160322_131322

Budoucnost? Virtuální realita a internet pro všechny

Přestože mobily dobývají reklamní svět a přednášející nazývají Facebook mobilní společností, ke konverzi ještě stále dochází převážně na desktopech. V tomto ohledu je tedy ještě na čem pracovat. Na konci vystoupil na pódium opět Robert Bednarski s vizí do budoucna. Facebook bude víc investovat do „computing projects“, konkrétně virtuální a rozšířené (augmented) reality. Hotové sci-fi. Navíc si bere na triko zpřístupnění internetu zemím, které v tomto zatím zaostávají. „Jen tři ze sedmi miliard lidí na světě má připojení k internetu. Proč by ho nemohli mít všichni?“IMG_20160322_141554

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.