Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

#RIPTwitter: Průvodce algoritmovou hysterií

Bouři hashtagu #RIPTwitter spustila zpráva o novém algoritmu této sítě, který dříve chronologické zprávy seřadí podle důležitosti. V kontextu konstantního úpadku na burze, nedávné radikální změny vedení firmy a několika taktických přešlapů poslední doby, se hysterie uživatelů Twitteru a odborných zpravodajských serverů jen zvětšuje. Jsme svědky konce jednoho z největších fenoménů naší doby?

Proč to Twitter dělá?

Twitter potřebuje ukázat investorům z Wall Street, že dokáže zpeněžit své uživatele, naopak uživatelům musí nabídnout svébytnou alternativu Facebooku či Snapchatu, která bude bavit. Největším problémem této sociální sítě je totiž to, že se na ní člověk cítí sám. Určitě to znáte sami – v momentě, kdy jste si otevřeli účet, zabralo několik měsíců, než si vašich tweetů vůbec někdo všimnul. Většina účtů na Twitteru jsou mrtvé duše nebo pasivní konzumenti tweetů. Feedback na příspěvky je například v porovnání s Facebookem mizivý (to se samozřejmě netýká živých účtů s mnoha followery), přitom viditelnost příspěvků na Facebooku a Twitteru je přibližně stejná.

Jak algoritmus zahýbe s Timeline

A právě zde má podle vedení Twitteru nastoupit nový algoritmus. Ten má podle vedení firmy zabránit tomu, aby se uživatelé prokousávali hromadou nerelevantních informací, které od poslední návštěvy zmeškali. Twitter na přesycení krátkých zpráv reagoval minulý rok funkcí „While you were away“, a právě tato funkce se stala jádrem nového řazení tweetů. Na hlavu Twitteru se snesla kritika ze dvou důvodů:

  1. Nový algoritmus postavil na hlavu „live-tweeting“, který samozřejmě neseřadí reportáže událostí chronologicky tak, jak se staly. Jeden z testerů nového algoritmu si serveru Verge postěžoval, že v konverzacích a reportážích nové Timeline se těžko orientuje.
  2. Některé uživatele rozhořčilo to, že Twitter sáhl po stejném principu, jako užívá Facebook. Twitter pro ně tímto krokem ztrácí to, co měli na síti rádi.

Hlavně klid

Twitter prochází krizí identity. Jako každá firma si musí uvědomit, jakým směrem chce kráčet. Snad jediná pozitivní křivka je nárůst tržeb z reklamy, která naznačuje jeden z modelů, které u Twitteru připadají v úvahu. Naději také vzbuzuje nový CEO Jack Dorsey, obratný řečník, který jde prozatím cestou experimentů v naději, že najde formulku, která zafunguje. A nový algoritmus? Prý hysterie, na kterou si uživatel rychle zvykne.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.