Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Férová domácnost – spokojená domácnost

Věděli jste, že ženy domácími pracemi v průměru stráví skoro o hodinu víc, než muži? A u některých činností, jako je třeba žehlení nebo umývání nádobí, je rozdíl ještě větší? V Triadu jsme se proto rozhodli s naším klientem IKEA vypracovat kampaň, která by jasně ukázala, že spravedlivé dělení domácích povinností je běžná věc, díky níž mají oba partneři víc času na úspěšnou kariéru nebo rodinu.

Ilustrace ke kampani vytvořila slovenská ilustrátorka Alexandra Buricová, která se ve své tvorbě věnuje právě ženským tématům a rovnoprávnosti. Mediální nákup zastřeší Dentsu (v Česku Adexpres). Kampaň poběží v Česku, na Slovensku a v Maďarsku.

Kampaň jsme postavili na průzkumu, který si IKEA nechala vypracovat pro Česko, Slovensko a Maďarsko – tedy regiony, na které nová kampaň cílí. Data ukazují, že v Česku jsou v celých padesáti procentech domácností za všechny práce zodpovědné ženy oproti dvanácti procentům, kde všechny domácí práce dělají výhradně muži. Když dojde na praní a žehlení, převažují ženy dokonce z víc než tří čtvrtin, muži se naproti tomu zase víc starají o správný chod auta a drobné domácí opravy.

Jde nám o to, abychom oslovili širokou veřejnost a otevřeli veřejnou diskuzi nad tématem rovnosti partnerů v domácnosti. Pokud totiž partneři tráví společný čas aktivitami, které oba baví, tak by se měli podělit i o činnosti, do kterých se nikomu nechce. Ideální by tedy bylo, kdyby se o tyto práce spravedlivě podělili. Díky tomu budou mít spokojenější domácnost bez zbytečných diskusí, a navíc oba získají trochu volného času navíc.

Kampaň poběží převážně na sociálních sítích obchodních domů IKEA. Součástí komunikace je i interaktivní hra v Instagram Stories, která usnadňuje otevření diskuze o rovnosti mezi partnery v jedné domácnosti. Hra je dostupná v Highlights na profilech IKEA. 

Podle našeho názoru je rovnost – a to nejen ve společnosti, ale i v zaměstnání – velmi důležitá věc pro budování lepšího života pro všechny strany. Ženy se mohou snažit o úspěchy v pracovním životě sebevíc, ale pokud nemají doma podporu svého partnera, mohou jich dosáhnout jen stěží. Rovnost v práci totiž začíná rovností doma. Momentálně se navíc nacházíme v situaci, kdy trávíme doma daleko víc času – o to důležitější péče obou partnerů o společnou domácnost je. Nemluvíme o převratných věcech, ale o každodenním životě. A studie rodové rovnosti jasně napovídá, že právě spravedlivé rozdělení domácích prací je klíčem ke šťastnějšímu partnerskému vztahu.

IKEA se snaží dosáhnout opravdové rovnosti pohlaví nejenom v její vlastní struktuře, ale téma otevírá i celospolečensky. V tomto ohledu máme s naším klientem hodně společného, protože i v Triadu si zakládáme na tom, aby měl každý stejné možnosti, bez ohledu na pohlaví ale i jakékoliv další aspekty. I proto jsou nám kampaně jako je tato, velmi blízké a jsme rádi, když můžeme nejenom dělat dobře svoji práci, ale zároveň podpořit důležité téma.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.