Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co jsou KPIs?

KPIs je zkratka anglického originálu pro „key performance indicators“. V češtině jste na ně mohli narazit jako na (poměrně nešikovně přeložené) „klíčové ukazatele výkonnosti“, případně na trochu elegantnější označení „výkonové ukazovatele“.

Takových ukazatelů může být spousta, ale zase by jich nemělo být zbytečně moc, jinak nebudou splňovat parametr klíčových údajů. Tyto ukazatele pak měří (musí být měřitelné!) kritické faktory úspěchu společnosti, které si každá firma určí sama.

Obvykle jde o dosažení úspěchu ve smyslu operačních cílů, například kolik hokejových puků ze sta mělo uprostřed díru, nebo kolik zákazníků bylo spokojeno s tou nebo onou restaurací na Šumavě. Méně často – ale také důležitě – lze úspěch definovat i ve vztahu ke strategickým cílům, například zda se firma stala největším světovým výrobcem puků (s dírou uprostřed), nebo jestli jde o nejlépe hodnocenou restauraci na celé Šumavě.

KPIs v marketingu

Vzhledem k tomu, že se nacházíme v Marketingovém slovníku, takže je pro nás daleko důležitější napsat, jestli – a pokud ano, tak jaké KPIs do svého marketingu zvolit. Na tuto otázku neexistuje jediná správná odpověď, ale v moderním online marketingu se mezi nejčastěji doporučené KPIs počítají následující:

  • tržby aneb množství peněz, které vám vaše marketingové aktivity vygenerovaly
  • s tím související ROI marketingových aktivit
  • náklady na vygenerování leadů
  • hodnota zákazníka
  • poměr konverze z trafficu (počtu zákazníků, kteří navštívili web) na lead
  • z leadu na zákazníka
  • kolik konverzí vytvořila vaše landing page
  • kolik trafficu získáte z organického vyhledávání
  • jaký je váš reach na sociálních sítích
  • nebo všechny tyto aktivity, zaměřené na mobilní prostředí

Šikovní lidi patří do TRIADu

Připraven na novou výzvu?
Hledáme tě!
Pojď k nám