Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je iBeacon?

Už podle názvu dokážete hádat, že se jedná o něco spojeného s Applem. Slovník napoví ještě dál: beacon v překladu znamená maják. Tím ale možnosti hádání (bez použití Googlu) patrně končí. Pokud budete číst dál, uděláte si jasno v tom, zda jde o nový svítící MacBook, reklamní kampaň před Super Bowlem, nebo o něco úplně jiného.

V první řadě je iBeacon technologie. Kromě geeků by ale v tomto okamžiku měli zbystřit i marketéři, protože se jedná o informační technologii, zaměřenou na indoorové prostředí například v obchodních centrech; a tato technologie nabízí širokou škálu využití – od oslovení potenciálních zákazníků slevovou kampaní až po indoorovou navigaci (v místech, kde selhává i GPS).

Celá zábava je založená na technologii Bluetooth 4.0, kterou vymyslela dnes už mrtvá, rozporcovaná a prodaná Nokia. A vzhledem k tomu, že Bluetooth je dnes už standardní součástí všech nových mobilních zařízení, k plnohodnotnému komerčnímu využití iBeaconu v podstatě stojí v cestě už jen úspěšný průběh testovací fáze.

Oč se vlastně jedná? Je velice dobře možné, že iBeacon bude prvním opravdu plnohodnotným zástupcem proximity marketingu (proximity – blízkost), respektive potvrzením toho, že takzvaný „internet věcí“ začíná udávat rytmus. Princip iBeaconu sestává ze tří hlavních bodů:

  1. beacons neboli majáky jsou malé čipy se senzory, napájenými knoflíkovými bateriemi, které vyrábí firmy Estimote či Roximity
  2. iBeacon je technologie, využívající tyto majáky; přišel s ní Apple
  3. mobilní zařízení s podporou Bluetooth 4.0

Beacony od Estimote:

Beacony od Estimote

A jak to vypadá ve skutečnosti? Představte si, že vejdete do obchodu s oblečením, v mobilu máte nainstalovanou aplikaci využívající iBeacon (ta patří společnosti, provozující vámi navštívený obchod) a máte zapnutý Bluetooth. Beacony v obchodě vás pomocí iBeacon technologie identifikují a aplikace na displeji vašeho mobilu zobrazí informace o produktech v polici, u které se právě nacházíte.

Stojíte u police s tričky? Prosím – „Tato trička jsou dnes ve speciální akci s dvacetiprocentní slevou pouze pro uživatele naší aplikace!“ Nebo jste v obchodě se sportovními potřebami a přemýšlíte, kterou raketu na squash si koupit? „Tato raketa je lehčí a hodí se spíše pro ženy. Pro vás bude vhodnější raketa ve vedlejším stojanu.“

Zatím se celá technologie nachází v testovací fázi, přesto už ale nabízí komerční využití. Virgin Atlantic například loni v létě začal zkoušet technologii pro zobrazení letenek na displeji mobilu nebo tabletu. Jakmile dorazíte na londýnském letišti Heathrow k odletové přepážce společnosti Virgin Atlantic, beacony zaregistrují vaši přítomnost a pomocí aplikace vám na displeji mobilu zobrazí vaši palubní vstupenku.

Další významné využití iBeacon se předpokládá v oblasti mobilních plateb (přestože Apple Pay trochu paradoxně využívá technologii NFC), ale tady ještě není ve věcí úplně jasno, protože by to vyžadovalo změny v platebních terminálech obchodníků (daleko složitější než v případě NFC plateb). Revoluci můžeme rozhodně očekávat v oblasti indoorové navigace. To potěší obchodní centra (a jejich marketéry) – jestliže si půjdete koupit cheesecake, technologie vás povede od vstupních dveří až k nejbližšímu pultu s přesností na milimetry.

Geekové vnímají iBeacon i jako konkurenci technologii NFC, které se Apple velmi úporně bránil. Sice se s ní v omezené podobě naučil žít (nové iPhony 6 ji využívají pro potřeby Apple Pay), ale potenciál NFC dodnes nikdo plně nevyužívá. Právě konkurence Applu by mohla firmy, které to s NFC myslí vážně, přinutit k modifikaci celého systému. Nemůže se vám totiž stát nic horšího než když k sobě přiložíte dvě zařízení s podporou NFC a nestane se vůbec nic. Nebo že by byla chyba v Androidu?

Na závěr se můžete podívat, jak by mohl iBeacon v praxi fungovat:

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Arťák a copík, co nechtějí do agentury!

Toužíme po dvou osobnostech, které nechtějí do agentury.

Chtějí do Triadu

Proč to tak mají?

  • snaží se jít po podstatě a neřeší, co se hodí nebo nehodí
  • baví je řešit věci, které nikdy neřešili
  • nebojí se mluvit k lidem a bouchnout do stolu, když je to potřeba
  • nápady se jim v hlavě rojí jako houby po dešti, ale jsou schopni je ukočírovat
  • umí své nápady skvěle vyjádřit buď v grafických programech nebo textovém dokumentu + jako bonus jakýmkoliv jiným způsobem (pohybem, hlasem, pantomimicky, skrze hudbu...)
  • nebaví je dělat věci bez vtipu nebo nápadu
  • v reklamním prostředí už se nějakou dobu pohybují, ale zatím nenašli tu pravou
  • zajímají se o celý svět a dívají se na věci v kontextu
  • svoji energii chtějí investovat na úrodnou půdu
  • vědí, že nemají vždycky pravdu a jsou s tím úplně v pohodě

Chceme takové osobnosti do Triadu.

👇🏾👇🏾

Ideamaker & Copywriter

Graphic designer & Art director

🤞🏼🤞🏼

Dej o sobě vědět, chceme tě vidět, slyšet a poznat! A ty to chceš zažít. 💚