Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je to Word of Mouth?

V našich končinách bychom tento pojem mohli přeložit například jako šuškanda a můžeme a nemusíme ho ztotožňovat s ustáleným slovním spojením „jedna babka povídala“ nebo lidová slovesnost. Znamená posouvání informace nebo příběhu ústní formou od jednoho člověka k druhému. V digitální době nemusíme tu orální formu brát úplně vážně.

Pozitivní šuškanda se vytvoří přirozeně, pokud je produkt dobrý, něčím výjimečný a pokud značka zajímavě komunikuje. Je a vždy byla v marketingu důležitá, avšak jen nedávno se WoM marketing začal rozebírat samostatně a víc do hloubky. Současně s tímto trendem vzniklo i několik morálních dilemat, jako ho využívat a přitom zůstat transparentní a nepřekážet spotřebitelům.

Word-of-Mouth marketing zahrnuje hodně spoustu omílaných pojmů. Vytvoříte virál, uděláte buzz, přičemž využijete i social (media) marketing, zapojíte ambasadory značky i influencery a Word-of-Mouth je tu.

Protože samotná podstata mezilidské komunikace je založená na osobním kontaktu nebo osobním vztahu mezi jednotlivci. Je tedy jasné, že informace o produktu komunikovaná někým, koho (aspoň virtuálně) známe, je kredibilnější než formální způsob propagace. To je dané zejména tím, že lidé si dávají velký pozor, pod čím se podepíšou. Jméno člověka je v tomto ohledu citlivější než značka. Od značky se očekává, že bude sama o sobě hovořit pozitivně – ať už pravdivě nebo nepravdivě. Od (snad) nezávislého zákazníka, či uživatele se ale očekává, že vyjádří svůj upřímný názor.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Připraven na novou výzvu?
Hledáme tě!
Pojď k nám