| Martin Woska
Co je konverze a konverzní poměr (Conversion Rate)?
Konverzní poměr je jeden z nejdůležitějších ukazatelů online marketingu. Nejčastěji je využívaný jako přímý ukazatel výkonnosti microsity, či landing page. Vyjadřuje procento návštěvníků, kteří na stránce vykonali požadovanou akci a změnili se tak (konvertovali) z běžných návštěvníků na vaše zákazníky, abonenty apod.
Konverzní poměr je udávaný jako procentuální poměr počtu úspěšně vykonaných akcí k počtu návštěv na stránce.
Jednoduchý příklad: Na vaší stránce jste měli 1000 návštěv a 50 objednávek produktu. Konverze vaší stránky je tedy 5%.
Požadovanou akcí, kterou návštěvník na stránce vykoná, může být např.:
- realizování online objednávky produktu či služby,
- registrace na stránce,
- registrace newslettra,
- vyplnění kontaktního formuláře,
- vyplnění anketového formuláře,
- stáhnutí souboru,
- jakákoli účelově stanovená aktivita, která přesahuje běžné prohlížení stránek.
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.