Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je to cross-promotion

Cross-promotion je promování produktu směrem k zákazníkům, kteří jsou spotřebiteli jiného podobného (souvisejícího) produktu. Lehké, ne?  🙂

Představte si, že půjčíte vaší sousedce půl kila ořechů a ona upeče skvělý štrúdl. Každý jej vychvaluje a ona – protože ví, co se patří a je vyznavačem cross-promotion – nezapomene dodat: „Co říkáte na ořechy? Ty mám od souseda.“

Jak to funguje v praxi

Nejčastěji se s cross-promotion potkáváme v souvislosti se spoluprací dvou společností, které se podílejí na propagování služby nebo produktu tak, že z toho obě strany profitují.

Dobré na tom je, že se jednotlivé složky (produkty, služby) v rámci cross-promotion doplňují a podporují. Např. máte značku piva, která se rozhodne na etikety lahví umístit frontmana nejpopulárnější slovenské skupiny, protože si myslí, že jeho figura je Michelangelovým Davidem v očích každého správného pivaře.

A tak se stane, že „fancy design“ etikety přitáhne nové zákazníky, ti vypijí více piva (které si koupí J) a navíc, skupina, ve které zpěvák působí, zaznamená zvýšení prodeje své hudby. Nebo aspoň stáhnutí. Win-win pro oba.

Kdo jste vyrůstali v devadesátých jako já, máte určitě doma aspoň jednu Disney knížku. I tam je cross-promotion. Je to tzv. „movie-tie-in“, v češtině něco jako „k-filmu-se-vázající-věc“. Dnes to najdeme i ve videohrách.

Funguje to např. tak, že se k existujícímu filmu napíše kniha, která má cover vycházející z filmových vizuálů a obsahově je něčím, jako převyprávění děje, respektive průvodcem po světě daného filmu.

Když to nevyjde…

Negativním příkladem této marketingové strategie jsou „Hoover free flights“. Jde o kampaň z r. 1992, kdy britská pobočka The Hoover Company slíbila dvě zpáteční letenky do Evropy a později i do celého světa zdarma každému, kdo si koupí jejich produkty v ceně více než sto liber. Dopadlo to tak, že lidi nakupovali vysavače jako šílení, protože letenky stáli jinak mnohem víc. Společnost se ocitla pod lavinou objednávek letenek, stejně tak i nových vysavačů. Je třeba si dát pozor, co za co slibujete.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Arťák a copík, co nechtějí do agentury!

Toužíme po dvou osobnostech, které nechtějí do agentury.

Chtějí do Triadu

Proč to tak mají?

  • snaží se jít po podstatě a neřeší, co se hodí nebo nehodí
  • baví je řešit věci, které nikdy neřešili
  • nebojí se mluvit k lidem a bouchnout do stolu, když je to potřeba
  • nápady se jim v hlavě rojí jako houby po dešti, ale jsou schopni je ukočírovat
  • umí své nápady skvěle vyjádřit buď v grafických programech nebo textovém dokumentu + jako bonus jakýmkoliv jiným způsobem (pohybem, hlasem, pantomimicky, skrze hudbu...)
  • nebaví je dělat věci bez vtipu nebo nápadu
  • v reklamním prostředí už se nějakou dobu pohybují, ale zatím nenašli tu pravou
  • zajímají se o celý svět a dívají se na věci v kontextu
  • svoji energii chtějí investovat na úrodnou půdu
  • vědí, že nemají vždycky pravdu a jsou s tím úplně v pohodě

Chceme takové osobnosti do Triadu.

👇🏾👇🏾

Ideamaker & Copywriter

Graphic designer & Art director

🤞🏼🤞🏼

Dej o sobě vědět, chceme tě vidět, slyšet a poznat! A ty to chceš zažít. 💚