Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je to cross-promotion

Cross-promotion je promování produktu směrem k zákazníkům, kteří jsou spotřebiteli jiného podobného (souvisejícího) produktu. Lehké, ne?  🙂

Představte si, že půjčíte vaší sousedce půl kila ořechů a ona upeče skvělý štrúdl. Každý jej vychvaluje a ona – protože ví, co se patří a je vyznavačem cross-promotion – nezapomene dodat: „Co říkáte na ořechy? Ty mám od souseda.“

Jak to funguje v praxi

Nejčastěji se s cross-promotion potkáváme v souvislosti se spoluprací dvou společností, které se podílejí na propagování služby nebo produktu tak, že z toho obě strany profitují.

Dobré na tom je, že se jednotlivé složky (produkty, služby) v rámci cross-promotion doplňují a podporují. Např. máte značku piva, která se rozhodne na etikety lahví umístit frontmana nejpopulárnější slovenské skupiny, protože si myslí, že jeho figura je Michelangelovým Davidem v očích každého správného pivaře.

A tak se stane, že „fancy design“ etikety přitáhne nové zákazníky, ti vypijí více piva (které si koupí J) a navíc, skupina, ve které zpěvák působí, zaznamená zvýšení prodeje své hudby. Nebo aspoň stáhnutí. Win-win pro oba.

Kdo jste vyrůstali v devadesátých jako já, máte určitě doma aspoň jednu Disney knížku. I tam je cross-promotion. Je to tzv. „movie-tie-in“, v češtině něco jako „k-filmu-se-vázající-věc“. Dnes to najdeme i ve videohrách.

Funguje to např. tak, že se k existujícímu filmu napíše kniha, která má cover vycházející z filmových vizuálů a obsahově je něčím, jako převyprávění děje, respektive průvodcem po světě daného filmu.

Když to nevyjde…

Negativním příkladem této marketingové strategie jsou „Hoover free flights“. Jde o kampaň z r. 1992, kdy britská pobočka The Hoover Company slíbila dvě zpáteční letenky do Evropy a později i do celého světa zdarma každému, kdo si koupí jejich produkty v ceně více než sto liber. Dopadlo to tak, že lidi nakupovali vysavače jako šílení, protože letenky stáli jinak mnohem víc. Společnost se ocitla pod lavinou objednávek letenek, stejně tak i nových vysavačů. Je třeba si dát pozor, co za co slibujete.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.