Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je NFC?

Kromě pozornosti fanoušků amerického fotbalu (NFC je například i National Football Conference) by zkratka NFC neměla uniknout ani marketérům. NFC neboli Near-Field Communication je totiž komunikace na krátkou vzdálenost, prováděná za pomoci NFC zařízení a čipů, kterou lze využít i pro interaktivní reklamu.

NFC technologie společně s příslušnými aplikacemi zabezpečuje přenos informací třemi různými způsoby:

  • zařízení s NFC čipem (např. smartphone) se chová jako jakákoli bezkontaktní karta (např. platební)
  • zařízení s NFC čipem načítá informace z tzv. NFC tagu (většinou jde o nálepku s NFC čipem)
  • zařízení s NFC aktivně komunikuje s dalšími NFC zařízeními (např. tablet se smartphonem)

V případě NFC musíme rozlišovat, zda jde o aktivní zařízení, nebo jen pasivní čip, který dokáže fungovat i bez zdroje energie – na rozdíl od běžných datových přenosů jako IrDA nebo Bmtt v případě Bluetoothu.

Pokud chceme, aby k datovému přenosu vůbec došlo, nesmí být jednotlivá zařízení vzdálená více než deset centimetrů. Daleko typičtějším příkladem je ale těsné přiložení obou zařízení k sobě, což všichni známe hlavně při bezkontaktních platbách.

Bezkontaktní platby

Právě rozvoj technologie NFC umožnil nástup plateb, které šetří váš čas, nervy i peníze – bez zadání PIN kódu můžete kartou zaplatit až 500 korun. Ještě dál pokročili výrobci mobilních telefonů s operátory. Pokud máte smartphone s operačním systémem Android nebo nejnovější iPhone, NFC sim kartu a podobné platby umožňuje vaše internetové bankovnictví, stačí vám k platebnímu terminálu přiložit místo karty mobil a máte nakoupeno.

Pro marketingové účely (o konkurenci iBeacon od Applu jsme psali zde) se využívá hlavně druhý zmíněný způsob.

Modelová situace

Stojíte před pražskou galerií a říkáte si, jestli je ten vystavený obraz opravdu originál, nebo jen inspirovaní kopie. Takže vytáhnete mobil, přiložíte ho k nálepce na skle výkladu a pomocí aplikace Android Beam se vám na displeji objeví fotka autora se životopisem, informace o jeho díle, případně i možnost online nákupu vstupenky na výstavu. Chytré řešení pro chytrý telefon.

Podívejte se, jak NFC technologii ve své printové reklamě využil Lexus a nechte se inspirovat.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.