| Petra Jankovičová
Co je infografika?
Informační grafika (infografika) je vizuální ztvárnění informací, dat a vztahů mezi nimi. Infografikou můžete nazvat i piktogram, mapu, technický nákres. Původně tento pojem označoval spíše vizualizované statistiky a výsledky vědecké práce, dnes si pod ním můžeme představit téměř všechno. Čím byly v minulosti elementy infografiky, používání barev a podobně víceméně jednotné, teď narazíte na různé druhy infografiky.
Například takto:
Nebo takto:
Anebo i takto.
Především minulý rok jsme zaznamenali boom využívání infografiky v marketingu. Firmy začaly najímat designery, aby přitažlivě zpracovali informace o nich a marketéři hledají různé cesty, jak vizualizované data šířit. Infografika totiž dává prostor a příležitost vytvořit z relativně suché a nezajímavé informace (i když pro firmu možná důležité), a to díky přitažlivé formě přímo virální a populární obsah. Dokonce i média, které by stejné informace čistě v textové podobě neuveřejnili ty samá data, je v podobě infografiky použijí. Možná se ptáte: „Ok, ale co z toho má firma, která grafiku vyprodukovala?“ Pokud je infografika vytvořená inteligentně, vtipně, pěkně, může se stát na internetu hitem a lidi ji budou sdílet prostřednictvím svých sociálních médii. Díky tomu může firma získat například:
-posilnění kredibility a vnímání odbornosti v oblasti, ve které působí
-upozornění na novou službu/produkt/úspěch
-vizibilitu značky a zpětné odkazy
Jak infografiku šířit?
Cest, jak dostat vaši infografiku k cílovému publiku je několik. Vlastně je jich nepočítaně a závisí na vaší kreativitě, kterou si vyberete. Nejjednodušší je poslat infografiku do světa prostřednictvím sociálních sítí, může být součástí blogspotu nebo oživit tiskovou zprávu. Existují i různé agregátory infografiky, například:
• dailyinfographic.com
• www.coolinfographics.com
• www.infographicsarchive.com
• www.visual.ly
• infographicjournal.com
• www.infographicsshowcase.com
• submitinfographics.com
Prohlédněte si jednu z nejznámějších infografik, která obletěla svět před pár lety.
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.