| Kristína Kijacová
Co je GRP a TRP
GRP (Gross Rating Point) – jde o kumulovaný zásah na celou populaci, do které se započítává každý, to znamená, že se započítává i opakovaný zásah toho stejného člověka. Vzhledem k tomu hodnota GRP může přesáhnout 100.
GRP se počítá vždy za určité časové období (den, týden, mesíc, doba kampaně, atd.) a určuje komunikační silu dané kampaně.
Jak počítáme GRP?
Reach x průměřná frekvence (např. pokrytí 10% x frekvence 5 = GRPs 50)
Příklad:
Kampaň A má zásah 10% z naší cílové skupiny. Zasáhla ji 4-krát.
GRPs = 10 x 4 = 40
TRP (Target Rating Point) – jde o kumulovanou sledovanost v konkrétní cílové skupině, používá se na popis zásahu kampaně v konkrétní cílové skupině. Vypočítáme ji součtem sledovaností (ratingov) jednotlivých inzerátů v kampani na konkrétní cílovou skupinu.
Příklad: Prodej hodinek cílíme na cílovou skupinu 25-50 let, muži. Kampaň měla dva spoty, jeden měl sledovanost 15% druhý 18%.
TRPs= 15+18 = 33
Vztah mezi TRP a GRP definuje afinita.
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.