Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je GRP a TRP

GRP (Gross Rating Point) – jde o kumulovaný zásah na celou populaci, do které se započítává každý, to znamená, že se započítává i opakovaný zásah toho stejného člověka. Vzhledem k tomu hodnota GRP může přesáhnout 100.

GRP se počítá vždy za určité časové období (den, týden, mesíc, doba kampaně, atd.) a určuje komunikační silu dané kampaně.

Jak počítáme GRP?

Reach x průměřná frekvence (např. pokrytí 10% x frekvence 5 = GRPs 50)

Příklad:

Kampaň A má zásah 10% z naší cílové skupiny.  Zasáhla ji 4-krát.

GRPs = 10 x 4 = 40

TRP (Target Rating Point) – jde o kumulovanou sledovanost v konkrétní cílové skupině, používá se na popis zásahu kampaně v konkrétní cílové skupině. Vypočítáme ji součtem sledovaností (ratingov) jednotlivých inzerátů v kampani na konkrétní cílovou skupinu.

Příklad: Prodej hodinek cílíme na cílovou skupinu 25-50 let, muži. Kampaň měla dva spoty, jeden měl sledovanost 15% druhý 18%.

TRPs= 15+18 = 33

Vztah mezi TRP a GRP definuje afinita.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .