Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je content marketing?

Sousloví, na které vám Google nabídne na 361 milionů odkazů, patří v současnosti k povinné výbavě každého, kdo si na vizitku nechá napsat funkci „marketingový manažer.“ Patříte také k těm, kdo o content marketingu rádi mluví, ale ve skutečnosti vlastně ani netuší, co se pod tímto pojmem skrývá?

 Definicí content marketingu (neboli obsahového marketingu) je přesně to, kolik významů vám Google nabídne. A možná ještě víc. S tou nejvýstižnější (není divu, když mají content marketing ve svém názvu) jsme se setkali na webu Content Marketing Institute, který tvrdí následující:

“Content marketing je marketingová technika, jejíž pomocí je sdílen hodnotný, relevantní a konzistentní obsah, jehož účelem je zaujmout a získat jasně dané publikum – to vše s cílem dosáhnout reakci zákazníka, která přinese zisk.“ Kromě toho jde o jeden z top buzzwordů roku 2014.

 

525757223-2-1024x657

Forbes dále ve své odpovědi na význam content marketingu uvádí, že klíčovým slovním spojením je hodnotný obsah. Právě ten odlišuje jakýkoli obsah (z něhož potenciální zákazník nemusí mít žádný zisk a nemá pro něj hodnotu) od něčeho, co mu libovolným způsobem usnadní život člověka jednadvacátého století (například mu dá odpověď na otázku, zda jsou hranolky od McDonald’s opravdu umělohmotné, nebo ne).

Je přitom úplně jedno, zda provozujete B2B nebo B2C marketing. Hodnotný obsah totiž dokážete vytvářet jak pro koncové spotřebitele (jednotlivce), tak pro firmy (ve kterých pracují zase jen jednotlivci). Mezi nejpoužívanější techniky content marketingu patří infografiky, webstránky, podcasty, videa, (e)knihy, blogy, aplikace či prezentace. Že ještě nic takového neděláte? Tak rychle k počítači!

Experti na content marketing z Contently označili deset kampaní za nejlepší ukázky content marketingu roku 2014. Z videí se nejvíce líbil Jeff Goldblum v Enhance Your Lightning (od General Electric), série Dear Kitten (od Puriny) nebo Honda Civic Type R v The Other Side (ano, tušíte správně: od Hondy). Skvost z dílny Wieden+Kennedy London si můžete vychutnat na tomto odkazu.

Jestliže už máte vytvořenou strategii content marketingu, měly by její neodmyslitelnou součástí být i sociální sítě, kde budete vytvořený obsah sdílet (v originále: social media content). V Triadu během každodenní práce pro mnoho různorodých klientů sami vidíme, že právě sociální sítě mají při šíření hodnotného obsahu nezastupitelnou roli. Social Media Examiner vám ale ještě předtím, než začnete postovat infografiky či nebrandované video, které má dosáhnout virální dokonalosti, radí následující: zjistěte, kde se vaši zákazníci nacházejí (pokud je najdete jen na Facebooku, nemusíte se trápit s kreativitou 140 znaků), následně pro ně vytvořte hodnotný obsah na míru se správným načasováním a mějte oči a uši otevřené – musíte velice pozorně sledovat, jak potenciální zákazníci reagují.

Pokud výše uvedené rady dodržíte a alespoň několik těchto nápadů si prohlédnete na vlastní oči, může se stát, že se vám jednoho dne podaří něco tak velkolepě jednoduchého jak byl tweet firmy Doritos z loňského Super Bowlu. Výrobce tortilla chipsů, který je v Americe velmi populární, se rozhodl, že několika šťastlivcům dá zadarmo vstupenky na finále amerického fotbalu; měl pouze jedinou podmínku – musí přijít na zápas v oranžovém tričku. Vstupenky byly vybrány tak, aby výseldný obraz připomínal jeden velký živý chips. A jak dodává server Business2Community: nejen že v tom okamžiku dostal chuť na Doritos celý stadion, ale firma mohla postovat snímky tisíců svých followerů a dosáhnout tak neuvěřitelného engagementu. Mňam!

Screen-Shot-2015-02-0-300x298

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.