Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je advertoriál

Advertoriál je placená reklama, která má podobu článku, nebo jiného žurnalistického formátu (v závislosti na použitá média).
Pojem vznikl spojením slov „advertisement“ a „editorial“. V tištěných médiích se advertoriál svou formou i vizuálem snaží co nejvíc přiblížit nezávislému redakčnímu textu. V televizi ho zase můžete vidět ve formě, která se podobá krátké informativní prezentaci produktů, ať už zvlášť nebo jako součást talkshow, či jiného programu.

Využití advertoriálu je vhodné zejména při kampaních, kde je potřebné problematiku a výhody produktu vysvětlit víc do hloubky a nestačí na to několik slov použitých v klasických reklamních vizuálech.


Advertoriál jako forma placené reklamy by měl být v médiích vždy viditelně označený jako inzerce. Často se na jeho označení používají i pojmy jako: speciální promo, speciální inzertní projekt, komerční příloha a podobně.


Některá obchodní oddělení médií, mediální laici, ale i marketingoví specialisti používají pojem PR článek. Tento pojem není správný, protože mixuje dohromady pojem public relations s inzercí. Někde najdete označení PR článek ve smyslu placený článek na internetu nesprávně použité v souvislosti se SEO na získávání zpětných odkazů.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.