| Petra Říhová
7 největších instagramových bot a jak se do nich obout
Hned na úvod vás budu muset připravit o iluze nebo utvrdit v něčem, co tak nějak podvědomě tušíte, ale nechcete si to přiznat. Pravda je totiž taková, že nikdo není dokonalý. Pokud vás o tom v dětství nepřesvědčil Jirka Krampol, omlouvám se, ale ani vy, ani já, ani nikdo další prostě perfektní nejsme.
Sorry jako.
Všichni děláme chyby. Dneska si tuto hlubokou motivační formuli aplikujeme na social media managery a na jeden z nejpopulárnějších internetů plný foodporna, zadků a boomerangů, na Instagram! Občas je totiž zákeřný jako zasněžené vršovické chodníky a pokud na něm spravujete kampaně, musíte myslet na sto tisíc věcí najednou, abyste do světa lajků a hashtagů vypustili všechno správně a neudělali při tom nějakou botu, nedej bože zapomněli na filtr!
CO SE MŮŽE POKAZIT, POKAZÍ SE…
Pojďme si tedy projít několik základních šlamastik, které hrozí při postovaní na Instagram:
ZAPOMENU NA OKURKU. A VYPOSTOVAT.
- Občas prostě člověku tudůčko praská ve švech a velmi snadno zapomene i na tu okurku. Instagram na rozdíl od Facebooku zatím neumožňuje načasování postů a pokud nepoužíváte nějaký vytuněný management tool jako například Kontentino, musíte si fotky či videa navíc předem nahrát do telefonu. Ain’t nobody got time for that…
DÁM TO OMYLEM DO JINÝHO HRNÍČKU
- Stačí si zapomenout přepnout Instagram z osobního účtu na profil značky a máte o zábavu postaráno. Ještě větší legranda je, pokud spravujete několik značek najednou a povede se vám zveřejnit například fotku strejdů v hospodě na pintě Kozla na profil Pribináčka (avšak veškerá podobnost zde zmíněných událostí se skutečnými je čistě náhodná, samozřejmě).
CROP SEM, PIXEL TAM
- Ačkoli jsou arťáci čarodějové, i jim občas při kouzelnických formulích ve Photoshopu ujede ruka. Vám mudlům se pak může stát, že fotku při postování velikostí (ne)přizpůsobíte, a v tu ránu máte zaděláno na velký engagement na facebookových stránkách jako Špatně cropnuté instafotky v ČR nechceme.
ŠPATNÉ S-COPY-ČINY
- Můžete mít sebelepší copy, ale vždycky hrozí riziko, že se při datlování v telefonu překlepnete, zasáhne karma nebo autocorrect a sdělení vašeho postu buďto bude pochopeno špatně, nebo nebude pochopeno vůbec. A samozřejmě nesmím zapomenout na nejdůležitější věc, a to jsou hashtagy! Sami určitě moc dobře víte, jaké finty a kouzla se s nimi dají podnikat, důležité je však nezapomenout. A použít je správně, ale o tom třeba zase jindy 🙂
BIO IS THE NEW SEXY
- Instagram lze skvěle využít ke zvýšení návštěvnosti webu, ovšem je třeba si pohlídat, že v tzv. BIU budete mít správný odkaz. Ten jediný je totiž prokliknutelný (ale to určitě víte ;)). Když už jsme u toho bája… Pokud vám běží nějaká kampaň, určitě se vyplatí ji zmínit právě zde a nebát se si s popiskem trochu pohrát.
DÁME TO VEN TŘEBA POZEJTŘÍ ZA PĚT DEVĚT, PROTOŽE STAR WARS JSOU SUPER
- Načasování postů je klíčové. Postovat se totiž překvapivě vyplatí tehdy, když je vaše cílovka online. Tehdy máte větší potenciál, že vaši fotku uvidí co nejvíce Instažroutů, a vy si pak budete mnout svůj hipsterský plnovous nad splněnými KPI’s!
BEZ STRATEGY TO BUDE TRAGEDY
- Nemáte-li nastavenou komunikační strategii s přesně danými cíli a pravidly pro své fotky, postujete jednou třikrát denně a pak se na měsíc odmlčíte, či plně nevyužíváte hashtagů, geotagů atd., jedná se o největší patálii ze všech. Tak jako u většiny věcí se Instagram totiž vyplatí dělat pořádně, anebo raději vůbec ne.
JAK BÝT INSTA-ESO
Po všech těch patáliích jak vystřižených z deníčku nihilisty se teď vzepřeme Murphyho zákonům! Jak se tedy nezbláznit a zmáknout všechno levou zadní?
- Investujte čas do komunikační strategie, vyplatí se to!
- Pečlivě si připravte plán postů a uložte si ho někam, kde se vám neztratí a nezapomenete na něj 🙂
- Při přípravě strategie trochu zapátrejte a zjistěte si, kdy jsou vaši fanoušci nejvíc aktivní. Umožňují to nyní přímo vaše business profily a také existuje spousta internetových analytických nástrojů.
- Než své úchvatné výtvory vypustíte do světa, hoďte se do zenu a v klidu si všechno dvakrát zkontrolujte. A pak ještě jednou a pro jistotu znovu.
- Nebo si můžete ušetřit spoustu času a nervů díky nějakému cool management toolu! Na trhu je jich spousta a každý nabízí trochu něco jiného. Za sebe můžu doporučit Kontentino, které usnadňuje život nám i našim klientům den co den. Stačí v něm nahodit posty do kalendáře, všechno si přímo v post planu schválit interně i s klientem a už se o nic nemusíte starat, Kontentino zařídí zbytek. Navíc si můžete zkontrolovat a odškrtnout, jestli váš post obsahuje všechno, co by měl, takže budete mít i strategii pod kontrolou. Prostě paráda, skoro jako nějaké kouzlo!
- Hlavně si ale najděte a nastavte svůj systém tak, aby vyhovoval vám i vašim klientům 🙂
Jaké patálie jste s Instagramem zažili vy a jak jste si s nimi poradili? Pochlubte se nám v komentářích. Nejoriginálnější odpověď nic nevyhraje!
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.