Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Představujeme Mistrův ležák – první pivní messenger hru

Lajky, šéry a komenty jsou tři základní komodity, okolo kterých se točí život (nejen) značek na sociálních sítích. Stále žádanějším měřítkem se ale stává čas strávený se značkou, protože čím déle upoutáme lidskou pozornost, tím víc toho zůstane v paměti. No a pak si na nás lidé vzpomenou třeba zrovna ve chvíli, kdy rejdí očima po regálech a snaží se naplnit svůj nákupní košík. Stručně řečeno čas se značkou se teď nosí a naším úkolem je vymýšlet způsoby, jak ho našim klientům zajistit.

Video, kam se podíváš

No jasně, video. Už J. K. Rowlingová přišla na to, že hýbající se obrázky jsou u lidí oblíbenější, a rozhodně nebyla první. Video je mnohem živější a poutavější než statika a udrží pozornost lidí na delší dobu, a právě proto je teď video úplně všude kolem nás. Značky si od něj slibují, že přiměje potenciální zákazníky strávit více času s jejich značkou. Údajně by v roce 2019 mělo video tvořit až 80 % reklamního obsahu, ale uvidíme, kam to reálně dojde. Nic totiž nemůže růst věčně a už teď vidíme náznaky, že videí je na internetu přehršel. Důkazem nám může být fakt, že Facebook reportuje video views už po třech sekundách a to i v případě minutových videí. Lidé zkrátka věnují reklamám čím dál tím méně času a je třeba hledat jiné cesty, jak upoutat jejich pozornost.

Když na lidi křičíte, neslyšíte, co říkají

Je třeba myslet i na to, že lidi nezaujmete tím, když na ně budete valit tuny vizuálů a videí se svým oči otevírajícím sdělením a zázračným produktem. Každý člověk dnes a denně vidí opravdu velké množství všech možných reklamních formátů a musíme hledat cesty, jak v této mase informací vyniknout. Základem je nabídnout lidem něco, při čem můžou sami tvořit a něco vymýšlet. V tu chvíli totiž nemají pocit, že dostávají úplně to stejné, jako tisícovky dalších, ale že vytvářejí něco unikátního. Díky tomu pak nevnímají daný obsah primárně jako reklamu, ale jako zábavu.

Zahrajte si na sládka velkopopovického pivovaru

Dost už bylo okecávání, pojďme si tedy říct, co konkrétně jsme vymysleli, abychom zaujali a zabavili lidi na delší dobu – konkrétně na tři čtvrtě hodiny.

Náš klient Velkopopovický Kozel uvedl na trh nový produkt Mistrův ležák a potřeboval vhodně odkomunikovat jeho charakteristiku a chuťové vlastnosti. Samozřejmě, že jsme to mohli udělat pomocí videa, ale to by ty první odstavce vyzněly naprázdno. Zvolili jsme netradiční řešení v podobě hry v prostředí messenger bota, která fungovala jako kombinace starých textovek a klasického Tamagochi. Hráči se stali virtuálními sládky pivovaru ve Velkých Popovicích a každý den měli za úkol uvařit jednu várku Mistrova ležáku. Vedle výběru surovin a dalších potřebných náležitostí měli za úkol i další starosti. Museli se například postarat o kozla Oldu nebo vymyslet, zda nechají postavit železnici do pivovaru. Každé rozhodnutí pak mělo vliv na výsledné bodové ohodnocení jejich ležáku od vrchního sládka.

Lidé celkově uvařili 505 063 várek Mistrova ležáku a ve hře strávili dohromady něco málo přes 1286 dní, což je při celkovém počtu 41 119 hráčů přes 45 minut na jednoho. O tom se reklamním videím jenom zdají vlhké sny.

Bot vám ale pivo nenačepuje

Fajn, virtuálního piva se uvařilo dost, ale přece jen hlavním cílem je přimět lidi ochutnat to opravdové. Proto jsme se po skončení kampaně zeptali hráčů, zda ochutnali skutečný Mistrův ležák, a 66 % z nich odpovědělo kladně. Což už je opravdu slušné číslo.

Nezaujalo to ale jen nás a klienta, ale o naši kampaň se začal zajímat i Facebook. Mistrův ležák teď ukazují jako jeden z nejlepších způsobů využití bota pro region Evropa, Střední východ a Afrika, zároveň se může stát i jedním z nejlepších celosvětově. K tomu navíc vyhrál Mistrův ležák FLEMA media awards za nejlepší využití digitálních médií.

Není to známost na jednu kampaň

Může se zdát, že takové využití messenger bota bude jenom rychlá jednorázovka, ale podobnou věc jsme si vyzkoušeli už pro Kofolu s robotem Karlem, kterého lidé učili, co je láska. Zároveň je ale potřeba myslet na to, že to není univerzální řešení všech problémů světa (reklamy). Takovou cestu si může dovolit značka, která už má svou ustálenou základnu fanoušků, kterým hra přináší možnost ještě prohloubit vztah.

Nicméně hlavní je, abychom se snažili dělat reklamu tak, aby lidi bavila. Bude to pak mnohem jednodušší i pro nás při reportování výsledků klientovi. Můžeme pak stejně jako u Mistrova ležáku vyprávět, že naši reklamu lidé dobrovolně zapínají každý den.

 

 

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého MacGyvera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .