| Matúš Ficko
Kukátko #02 „Improvise, adapt, overcome!“
Sledování reklam a kampaní ze světa je pro nás každodenním chlebem. Některé se nám líbí víc, některé méně. Všichni u nás na ně máme svůj názor a vedeme o nich dlouhé debaty. A o ty nejzajímavější reklamy i názory se rádi podělíme v našem novém seriálu Kukátko.
Poslední měsíce se nesly v duchu přizpůsobování kampaní a strategií pro dobu koronaviru, o čemž jste se mohli dočíst i v některém z našich předchozích blogpostů. Až 63 % sponzorovaných příspěvků na sociálních sítích referovalo o COVID-19 a tento trend ustupuje i v květnu velice pomalu. Je to znát i na našem výběru světové reklamy.
Co nás v květnu zaujalo?
For once, Don’t Do It – NIKE
„Toto je pre mňa brutálna ukážka toho, ako dôležité je budovať svoj brand dlhodobo a nemeniť postoj každou kampaňou. Keď roky komunikujete konzistentnú message, potom ju stačí raz zmeniť a efekt je výrazný.“
Barbora Ivánová, creative strategist
„Exekučne jednoduché, úderné a okamžite si to spojím so značkou. Super ukážka toho, ako reagovať na aktuálne dianie. V prípade NIKE aj verím, že to myslia vážne a nie sú to len prázdne slová.“
Matúš Ficko, social media
Build your Home Fort – IKEA
Více o kampani najdete tady
“Bunkry miluje každý! Sama si pamatuju vícero typů pevností, které jsme z křesel, peřiňáku a dek s bráchou stavěli. A IKEA má samozřejmě tu výhodu, že u nich najdete všechny potřebné ‘střechy’, ‘věže’ i ‘padací mosty’. Jako fotka by to možná až tak nevyznělo, ale vizuální styl návodu je nezaměnitelný s jinou značkou a IKEA toho velmi dobře umí využít.”
Lucie Kalousková, idea maker
„Úplně mám chuť skočiť do IKEA a pak si doma nějakou pevnost večer postavit.“
Magdaléna Křížová, executive director
Home of the Billboards – Burger King
Více o kampani najdete tady
„Burger King bez rúšok a patosu a aj tak aktuálny. Najs!.“
Petra Jankovičová, co-founder
„O vtipné pozadia na Zoome počas Korony nebola núdza a Burger King tento trend využil nádherne.“
Matúš Ficko, social media
Whatever Gets You Talking – Seize the Awkward
„Svieže a moderné pojatie témy duševného zdravia“
Barbora Ivánová, creative strategist
BONUS: Mourning in America – The Lincoln Project
„Na tejto kampani je najzaujímavejší insight. Empiricky sa overilo, že Donald Trump extrémne reaguje a preberá info z Fox News. Opakovane sa stalo, že nejaký moderátor Fox News niečo povedal a DT to do hodiny tweetol ako svoj názor. Keď sa mu niečo zapáči, tak z toho urobí svoju agendu. Alebo znepáči, ako v tomto prípade.“
Vlado Kurek, Creative director – TRIAD Bratislava
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.