| Eva Pavlová
Jaké nové reklamní formáty dobývají internet?
Podle posledních statistik, které nám Mark Zuckeberg prozradil, je měsíčně na Facebooku přes 1.55 miliardy lidí, kteří denně vytvoří 8 a více miliard video views. To už je pěkná porcička prostoru pro reklamu. Denně také vznikají nejnovější formáty, které marketérům nabízí lepší cílení a prostor pro zajímavější kreativu. Abyste se v tomto moři nových formátu neztratili, rozhodli jsme se pravidelně připravovat jednoduchý vhled do těchto novinek a jejich použití. Co máme na digi-menu dnes?
Facebook představuje nový typ reklam
Jak název napovídá, Facebook Slideshow je sada za sebou jdoucích obrázků, které jdou spustit jako video. Facebook chce novým formátem jednak snížit bariéry menším advertiserům, kteří si nemůžou dovolit produkčně náročná videa, jednak jde naproti uživatelům s pomalým internetem, kterým se často video nepřehraje.
Nový formát už testovala Coca Cola a vy si ho můžete zkusit třeba hned – kolonku pro výrobu slideshow najdete v Ads manageru v rámci nasazení kreatin videoreklamy.
Facebook a Instagram jsou kamarádi
Instagram chystá spoustu zdánlivě malých změn, které usnadní vedení kampaní napříč Facebookem a Instagramem. Asi největší novinkou je zavedení rotujících reklam na Instagramu (Carousel ads), které se tento rok osvědčily na Facebooku (prý mají o 30 – 50% nižší CPA).
Další důležitou změnou bude přidání možnosti nákupu instagramových reklam přes Reach and Frequency, tedy zjednodušeně vykoupení mediálního prostoru na předem určenou dobu pro určitou cílovou skupinu. Pokud si rádi srovnáváte čísla z kampaní, vaše srdce určitě skáče radostí.
Snapchat má boží reklamu
Snapchat spustil nový formát reklamy. Takzvané Sponsored Lens tento týden Snapchat představil poprvé ve spolupráci s 20th Century Fox’s, respektive jejich novým filmem Peanut Movie. Uživatelé Snapchatu mohli svým přátelům poslat videoselfie s tančícím pejskem Snoopym. Odpusťte mi tu ošklivou větu, ale tohle je brandovaný user generated content par excellence. CEO Snapchatu Evan Spiegel se tak stále drží své vize reklamy, která pro uživatele není otravná.
Facebook představuje novinky pro Local Awareness Ads
To jsou reklamy, díky kterým dokážete za výhodnější ceny oslovit lidi v okolí svého byznysu – nejčastěji je využívají majitelé kamenných obchodů, kaváren atd. Aktuálně je možné je vytvářet dynamicky, takže reklama se bude sama měnit podle konkrétní lokace a textu reklamy. Přizpůsobí nejen grafiku, ale i například CTA tlačítko, které bude vždy automaticky odkazovat na nejbližší pobočku.
Další novinky:
FB bude zobrazovat reklamy nově maximálně 1x denně 1 uživateli.
Facebook chystá redesign notifikací v mobilech. Dozvíte se tak třeba, co hrají v kině nebo jaké bude počasí.
Twitter ruší hvězdičky, oblíbené Tweety už budete srdíčkovat. A kupodivu to má i důvod.
Jo a social media jsou špatná věc, kdybyste nevěděli.
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.