Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co vás naučí sociální sítě a využijete na každém reklamním kanále

Všichni už tak nějak tušíme, že sociální sítě nejsou jen ty vtipný obrázky, ale naopak mohou být naprosto plnohodnotným kanálem v rámci kampaňového mixu. A navíc, mnoho vás toho pro ostatní kanály naučit.

Dneska vám chci říct, co předcházelo tomu, než z televizních obrazovek zaznělo „Jednu Plzeň, prosím.” Před třemi roky jsme pro Pilsner Urquell začali spravovat Facebooky, a od té doby máme pěkně napilno. Sociální sítě a digitální komunikace vás zaměstnají na každý den, ikdyž vám žádná kampaň zrovna neběží. Co zaměstnají, oni vás posadí zpátky do lavic a donutí se každý den učit a učit a učit. Tak, abyste, místo maturity, jednoho dne přišli s roční strategií značky, nebo třeba najednou zjistili, že natáčíte TV spot. Nebo třeba radio spot. Nebo cokoliv, co se vám zamane.

Proč necháváme naše copywritery povídat si s fanoušky na Facebooku a co že nás ta social media škola teda naučila?

1) Znát svého zákazníka

Poznat, co skutečně trápí a těší vaší cílovou skupinu je alfa a omega každé komunikace. Každé. Jenže vykonstruované modely v horším případě a insighty z focusek a průzkumů v případě lepším se nakonec vždycky promění jen v PPT slajdy, které je náročné dostat si fakt pod kůži. Co když ale máte malou focus group pravidelně každý den a s každým kousíčkem obsahu, který dáte ven? To by bylo, abyste se nesžili s lidmi, se kterými trávíte tolik času. Žádný komunikační kanál není tak dialogový jako právě social media a nedává tolik prostoru názorům konzumentů. Poslouchejte je. Pár slajdů nikdy nenahradí to, co si zažijete.

2) Znát svoji značku

Vytvořit jednu kampaň ročně vám pomůže objevit kousek z toho, jaká vaše značka je, co všechno skrývá. A každým dalším rokem a další a další kampaní poznáváte její atributy vždy o trochu víc, víc jí rozumíte. No, a sociální sítě jsou kampaně na speedu. Nehledě na to, že když s vámi oslovení uživatelé mluví, mají tendence se ptát na fakt záludné otázky. A tak pro správný dialog často musíte hrábnout ještě o něco hloubš do pytlíčku s brand knowledge, než byste si sáhli v jakékoliv briefu.

3) Znát svého klienta

Co si budeme povídat, velkou část každé kampaně tvoří i to, jak si sednete s lidmi na klientské straně. Poznat je, vědět, na čem jim záleží a co je pro nich u značky klíčové, je věc zcela neocenitelná a ušetří mnoho bezesných nocí i občasných skřípajících zubů na obou stranách barikády. No, a jak lépe poznat klienta, než s ním být v neustálém kontaktu, který sociální sítě vyžadují? 🙂

4) Přizpůsobovat obsah platformám a sledovat novinky

Když děláte sociální sítě, nebo jiná digitální média, velmi brzy se naučíte, že každej kousek internetu potřebuje, abyste svůj příběh vyprávěli dost jinak. Že je lidi konzumují jinak, jindy, z jiného důvodu, nebo prostě jen proto, že na každém rohu máte jiné technické požadavky. Naučí vás to ptát se, spolu s briefem, „kde to bude? Jak to vypadá? Jak je to velký? Jak to funguje?” a plno dalších všetečných otázek, které vám pomůžou vytvořit přesně to, co je třeba. Už o tom ani nepřemýšlíte. Tyhle otázky z vás srší zcela automaticky.

Zároveň, jste-li vycvičení Facebookem, kde se neustále něco mění a každý druhý týden k vám přijde požadavek na vymýšlení využití funkce, která včera ještě neexistovala, už vás nic nerozhodí. Nemusíte přemýšlet out of the box, když jste do té krabičky neměli ani čas vlézt, protože dveře, co jste našli včera, budou dneska už velmi pravděpodobně někde na střeše.

5) Vědět, jak důležitá jsou média

Máme štěstí, že Facebook už dávno není ta nástěnka, kam si něco přilepíte, sbíráte Pokémony – fanoušky a kdo jich bude mít nejvíc, vyhrál. Každý správný socialista má v malíku mediální promování, všechna ta cíleníčka, způsobíčky nákupů, měřeníčka konverzíček, a podobné roztomilé záležitosti. Kdo někdy dělal social, moc dobře ví, že dobrá kreativa není vše a k vítězství je toho potřeba mnohem více. A taky umí vyhodnotit, jestli to vítězství skutečně je, nebo se to jen líbilo pár lidem, o kterých slyšel.

A to je ono. Nemůžete vyhrát, když ani nevíte, jak to vítězství vypadá.

Připíjíme na sociální sítě. Jednu Plzeň, prosím!

Šikovní lidi patří do TRIADu

Do Prahy hledáme letem světem protřelého Account Managera, který se nebojí velkých výzev ani náročných klientů, time management mu šlape jako hodinky, umí skvěle anglicky a z rukávu sype zkušenosti z vítězného tažení napříč celým reklamním spektrem. Hledáme člověka, který mezi nás zapadne a se kterým bude práce jedna radost.  Více o pozici najdeš tady .