| Matouš Fridrich
10 důvodů, proč je pro kreativce lepší jet na dovolenou na dětský tábor než na Srí Lanku
“A kde bereš pořád ty nápady?” Klasická otázka, se kterou se nejeden kreativec nejednou setkal. “No, víš, tak různě, chodim ven, na výstavy, čtu, koukám se kolem sebe, blabla,” pravděpodobně zní většinou odpověď. Každej si chrání svoje know how. Chápu. Ale! Já to svoje teď dávám do placu!
Hurá na tábor!
Už spoustu let trávím svou letní dovolenou na dětském táboře, místo moře se koupu v rybníce, místo krevet jím knedlíky a po dvou týdnech dovolený se vracím do práce úplně rozbitej. Miluju to!
Jasně, je potřeba předem říct, že si vyplácáš půlku dovolený za to, že si vůbec fyzicky neodpočineš. Moc se nevyspíš a na Facebook nedáš žádnej kýčovitej západ slunce mezi surfařema. A až pak půjdeš do Sladkáče na drink, nebudeš vypadat tak cool, jako kdyby ses se právě vrátil z Maroka nebo Gruzie.
Ale co. Ono to nakonec má víc benefitů, než se na první pohled zdá.
Tady je 10 důvodů, proč miluju tábory:
- 2 týdny offline, jako fakt – tam, kam jezdím, není signál, natož internet. Absolutní restart. Digitální očista. Přesně to, co chceš a o čem toužebně vyprávíš kamarádům po třetím pivu. Ale když si to konečně můžeš dopřát, tak ti to stejně nedá.
- Kontakt s realitou – je to výlet z tvojí klasický pražsko-hipsterský-divno-reklamní-posh bubliny. Prostě normální lidi, s normálníma životama, studenti, učitelé, dělníci, úředníci, nezaměstnaný, všichni. A nikdo z nich neví, co je brand awareness, a nikoho nezajímá, kolik to má louskáčků a jakej to má reach. Krása.
- Dětský pohled na věc – děti jsou inspirace, děti si frčí na novejch technologiích, o kterejch my víme akorát z článků na mešeblu. Youtubeři, celebrity, appky, muzika a tak, všechno pěkně naservírovaný z první ruky. Bez předsudků, upřímně a dřív, než to začne bejt cool na konferencích. A než si toho všimne Dočekal.
- Kreativita – hry, program, soutěže, sporty a tak. Je potřeba vymyslet spoustu zábavy, novejch podnětů a hlavně novejch variant stokrát objevenejch her. Dá se krásně testovat, co koho baví a jak dlouho. Jak se dá kterej nápad nebo která hra vylepšit. Jak o tom kdo přemýšlí a naopak jak o tom kdo nepřemýšlí. Tomudle říkám testování!
- Copywriting a prezentační schopnosti – nejlepší škola, jak se dá prodat nápad, je prodat ho dítěti. Nadchni je, namotivuj je a hlavně vysvětli pravidla, aby to všichni pochopili. I bez právníků. Dítěti prostě musíš všechno řikat úplně jasně a přesně. Tady není žádnej prostor pro slovní balast a bullshitting. Musíš je chytnout a nepustit, protože pozornost podruhý už nedostaneš.
- Peníze – jasně, odměna v porovnání s tvou freelance hodinovkou směšná, většinu peněz tam navíc necháš za nanuky, pivo a podobný legrace, ale vzhledem k tomu, že 2 týdny neutrácíš za krevety, jednodruhový kafíčka, raw koláče nebo drinky s deštníčkem, ušetříš fakt spoustu peněz, který můžeš roztočit v druhý částí měsíce po návratu do civilizace. Win-win.
- Jedinečná gastronomie – plná penze, jídlo pravidelně šestkrát za den. Můžeš si vyzkoušet model paní Kateřiny, na kterej normálně během roku nemáš buď energii, nebo čas, nebo obojí. Pravda, sice (nejspíš) neochutnáš hadí krev, na druhou stranu ale kdy sis naposledy dal vánočku s marmoškou k snídani a buřta jako druhou večeři?
- Kolektiv – jsme dobrá parta a nevídáme se jenom jednou za rok na táboře, ale udržujeme kontakty celej rok. Což s tím Indem, co jsi u něj spal loni na gauči, pravděpodobně nepůjde tak snadno.
- Vztahy – kdo má problém se seznámit, na táboře to jde dobře. Já jsem tam třeba potkal takovou jednu holku, kterou jsem si minulej tejden vzal.
- Megafon!!! Krepák, domečky z mechu, diskotéky, táboráky, noční bojovky, spaní pod širákem, surfování v bazénu a tisíc různejch věcí, bez kterejch si to svoje léto už nedokážu představit.
Tak co, nechceš to taky zkusit? Dej mi vědět a třeba se pak potkáme nejen na táboře, ale i u nás v Triadu. Protože kdo dá 14 dní v lese s dětmi, toho chci do týmu! 🙂
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.