Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

JAK SE DĚLÁ Z PRAHY GLOBÁLNÍ MARKETING PRO VELKOPOPOVICKÉHO KOZLA?

Víte, které české pivo je nejprodávanější v zahraničí? Tipněte si. Ne. A ani to ne. Je to Velkopopovický Kozel. A v TRIADu mu pomáháme už jednu dekádu etablovat se a růst na trzích od Německa až po Jižní Koreu.

Z Prahy až do Asie

Oblíbené české pivo s kozlem Oldou na etiketě naleznete v 52(!) zemích světa. Z Prahy se aktivně podílíme na tvorbě strategií a digitálních kampaní pro těchto 9 zemí: Polsko, Německo, Maďarsko, Rakousko, Chorvatsko, Slovinsko, Finsko. Letos nám do portfolia přibyla Itálie a Jižní Korea. Díky tomu náš potenciální zásah v cílové skupině stoupl na 46 milionů lidí.

Ukázka naší kampaně pro Kozel Dark z roku 2019

 

V minulosti jsme lokalizovali naše kampaně i v zemích jako: Kazachstán, Bělorusko, Rusko, Moldavsko nebo Gruzie. Naše výstupy se dokonce použily i na Filipínách či v Hong Kongu.

 

Od strategie přes nápad až po finální report

Všechny globální digitální kampaně pro mezinárodního Kozla vznikají od strategie přes nápad, produkci, nasazení do médií až po finální report pod naší střechou Na Bojišti v Praze.

Nejedná se přitom o jednoduchý proces. Každý trh má jiné potřeby. Značka je na něm v jiném stádiu, a proto se strategie ani kampaně nedají pokaždé implementovat 1:1. No a nesmíme zapomenout na sílu lokálního insightu.

Zatímco například takoví Finové rozšíření portfolia o nealkoholickou variantu přivítali s nadšením, pro Chorvaty je pivo bez alkoholu prý jak sledovat porno přes rádio. Němcům na pivo raději nesahejte, zatímco v Jižní Koreji si s radostí nasypou na tmavého Kozla skořici. Hlavně, aby to vypadalo dobře na jejich Instagramu. Jaký kraj, takový mrav.

 

Ukázka naší kampaně pro Kozel Dark z roku 2020

 

Do detailu promyšlená produkce

Produkce takových kampaní má také svá specifika. Asi největším z nich je fakt, že Kozel má na našich trzích 3 různé tvary lahví, plus Jižní Korea má jen plechovky Kozel Dark.

To v praxi znamená, že jeden vizuál potřebujete nafotit minimálně 4krát a každé video potřebuje 4 různé packshoty. Když děláme kampaň, která má 8 různých exekucí, umíte si představit tu accountsko-produkční kombinatoriku den před natáčením? Nevíte? Ani nechtějte! Už nejeden excel při tom padl.

 

Momentka z natáčení

G. O. A. T.

Co občas nevíme, jak dopadne, je práce na place s kozlem Oldou. Místy má herecké manýry a staví se na hlavu. Netřeba se mu zase divit, je to hvězda rozpoznatelná napříč zeměmi. Naposledy dokonce vystupoval v Italia’s got talent. Sledovat jeho záviděníhodný život můžete také na jeho osobním IG účtu.

Kozel Olda v italské televizi

Strategický partner

Kromě globální a zároveň lokální kreativní agentury jsme pro Kozla i silným strategickým partnerem. Společně s klientem každoročně vytváříme globální strategii, kterou přizpůsobujeme pro lokální trhy, jelikož v mnoha zemích je primárním komunikačním kanálem právě digitál. Proto je investice do něj nesmírně důležitá.

Tento přístup a nastavení spolupráce přináší také své ovoce. Jen v roce 2020 jsme připravili 8 nových globálních kampaní, které jsme spustili na 9 trzích. Zasáhli jsme jimi 14 206 557 lidí, čímž jsme splnili náš celoroční cíl na 204 %. Počet impresí stoupl na 188 284 219. Už dnes víme, že letos jsme všechna tato čísla překonali.

 

Velká pivní značka z malé české vesničky

Globální kampaně provádíme pro Velkopopovického Kozla už od doby, kdy neexistovaly Facebook ani Google Ads a zásah se dělal přes různé soutěže a aplikace. Za tu dobu jsme se toho hodně naučili. Ale nejhlavnější je zjištění, že s dobrou globální strategií a kampaněmi šitými na míru lokálnímu trhu se i ze značky z malé české vesničky mohou stát silnými mezinárodními hráči. A na to si připíjíme. Na zdraví!

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.