Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je to BCG matice?

Zjednodušeně řečeno, BCG matice je užitečný nástroj pro rozdělení produktů podle jejich úspešnosti na trhu. Jde o to:

  1. rozdělit si byznys nastrategické podnikatelské jednotky (dále SP)
  2. vzájemně je porovnat
  3. na základe jejich přínosu stanovit strategické cíle

Matici vymysleli v americké „The Boston Consulting Group“ (ano, odtud BCG). Takové rozdělení má ukázat spojitost mezi tempem růstu obchodů a konkurenceschopnosti firmy. Též pomáhá při rozhodovaní o tom, kam a kolik zdrojů nalít.

SPJ jsou rozdělené do čtyř kvadrantů podle toho, jaký podíl na trhu mají. Jednotlivé části matice se nazývají: „Otazniky“„Hvězdy“„Dojné krávy“ a „Psi“.

Otazniky

Nové výrobky, které ještě jen přicházejí na trh. Vyžadují hodně peněz, ale jsou šancí do budoucna. Průzkumem trhu můžete zjistit, zda investovat nebo je stáhnout.

Hvězdy

Produkty, které na trhu bodují (růst tempa obratu, podíl na trhu). Udržet takový stav je též často finančně náročné, ale výsledkem je vysoký zisk.

Dojné krávy

Páteř každého podniku. Tyto výrobky dosahují vysoké zisky bez nutnosti většího vkladu. Díky nim můžete rozvíjet další aktivity, případně krýt ztraty na jiných produktech.

Psi

Výrobky, které  dohrály. Třeba zvážit, jak dlouho chcete tento produkt udržovat na trhu a podporovat jeho prodej posílením marketingu.

Žádný produkt samozřejmě není celou dobu pes či kráva. Jejich pozice v matici ale i na trhu se časem mění.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Arťák a copík, co nechtějí do agentury!

Toužíme po dvou osobnostech, které nechtějí do agentury.

Chtějí do Triadu

Proč to tak mají?

  • snaží se jít po podstatě a neřeší, co se hodí nebo nehodí
  • baví je řešit věci, které nikdy neřešili
  • nebojí se mluvit k lidem a bouchnout do stolu, když je to potřeba
  • nápady se jim v hlavě rojí jako houby po dešti, ale jsou schopni je ukočírovat
  • umí své nápady skvěle vyjádřit buď v grafických programech nebo textovém dokumentu + jako bonus jakýmkoliv jiným způsobem (pohybem, hlasem, pantomimicky, skrze hudbu...)
  • nebaví je dělat věci bez vtipu nebo nápadu
  • v reklamním prostředí už se nějakou dobu pohybují, ale zatím nenašli tu pravou
  • zajímají se o celý svět a dívají se na věci v kontextu
  • svoji energii chtějí investovat na úrodnou půdu
  • vědí, že nemají vždycky pravdu a jsou s tím úplně v pohodě

Chceme takové osobnosti do Triadu.

👇🏾👇🏾

Ideamaker & Copywriter

Graphic designer & Art director

🤞🏼🤞🏼

Dej o sobě vědět, chceme tě vidět, slyšet a poznat! A ty to chceš zažít. 💚