| Martin Woska
Co je to open rate?
Open Rate (OR) je důležitý ukazatel při emailových kampaních či newsletterech. Je to poměr mezi počtem otevřených a počtem rozeslaných emailů vyjádřený v procentech.
Pokud jste tedy rozeslali 10 000 emailů a z toho bylo otevřených 1 000, měli jste 10%-tní Open Rate.
Je třeba říct, že měření otevření emailů má svoje omezení a nikdy neodpovídá stoprocentně realitě. Je to kvůli tomu, že otevření emailu je možné změřit jen pomocí načítání obrázku v konkrétním emailu. Většina emailových klientů a freemailů má v přednastavení vypnuté načítání obrázků a pro jejich zobrazení se vyžaduje povolení uživatele. Pro porovnání a sledování úspěšnosti emailové kampaně však stačí.
Open Rate emailu ovlivňují především 4 faktory:
- Odesílatel emailu
- Subject emailu
- Nastavení načítání obrázků emailů klienta
- Doručitelnost (pozn.: Pokud chcete Open rate očistit od doručitelnosti, počítejte ho jen z počtu doručených emailů).
Šikovní lidi patří do TRIADu
Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.