Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je EdgeRank?

EdgeRank je speciální postup, jehož pomocí sociální síť Facebook určuje, kdo příspěvky dané stránky nebo uživatele uvidí na své zdi v news feedu. EdgeRank v podstatě vypovídá o vztahu fanouška/přítele k danému příspěvku a stránce/uživateli, kde se příspěvek nachází.

 Facebook k zavedení EdgeRanku přinutila skutečnost, že plocha zdi, kde se příspěvky zobrazují, má omezený prostor. Počet přátel a stránek, které uživatel sleduje, přitom neustále narůstá. Stejně tak narůstá počet příspěvků, které průměrný uživatel nebo stránka vytváří. EdgeRank v této situaci brání zahlcení uživatele příspěvky a dohlíží na to, aby viděl především příspěvky přátel a stránek, k nimž má vztah.

EdgeRank vychází ze tří faktorů:

  1. Vztah ke stránce – vnímá, jaký má fanoušek k dané stránce vztah. Čím častěji ji navštěvuje a čím víc příspěvky lajkuje a komentuje, tím vyšší pro něj má stránka tzv.“affinity score”. A to její EdgeRank zvyšuje.
  2. Závažnost příspěvku – čím více interakcí příspěvek vyvolá, tím je hodnotnější. Jednotlivé interakce ale nemají stejnou hodnotu. “Lajk” příspěvku EdgeRank zvýší o něco méně než komentář nebo sdílení. Záleží také na druhu příspěvku – fotografie mají jiný EdgeRank než video, odkazy nebo jednoduché texty.
  3. Doba od publikování – čím je příspěvek čerstvější, tím vyšší EdgeRank má tím dříve se fanouškům zobrazí. Je to víceméně logické; o zastaralý obsah přece nemá nikdo zájem.

Hodnota EdgeRanku je prý poměrně jednoznačně dána právě těmito třemi faktory. Můžeme ale počítat s tím, že tyto informace, poskytované veřejně Facebookem, nejsou zdaleka úplné. Do hry se samozřejmě zapojují i další faktory a jejich závažnost se postupem času mění. Úplně stejně to dělají i vyhledavače, které své metody přísně utajují, aby nikdo nemohl jednoduše ovlivňovat výsledky vyhledávání.

Více o tom, jak Facebook zametá příspěvky pod koberec, jsme psali zde.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Arťák a copík, co nechtějí do agentury!

Toužíme po dvou osobnostech, které nechtějí do agentury.

Chtějí do Triadu

Proč to tak mají?

  • snaží se jít po podstatě a neřeší, co se hodí nebo nehodí
  • baví je řešit věci, které nikdy neřešili
  • nebojí se mluvit k lidem a bouchnout do stolu, když je to potřeba
  • nápady se jim v hlavě rojí jako houby po dešti, ale jsou schopni je ukočírovat
  • umí své nápady skvěle vyjádřit buď v grafických programech nebo textovém dokumentu + jako bonus jakýmkoliv jiným způsobem (pohybem, hlasem, pantomimicky, skrze hudbu...)
  • nebaví je dělat věci bez vtipu nebo nápadu
  • v reklamním prostředí už se nějakou dobu pohybují, ale zatím nenašli tu pravou
  • zajímají se o celý svět a dívají se na věci v kontextu
  • svoji energii chtějí investovat na úrodnou půdu
  • vědí, že nemají vždycky pravdu a jsou s tím úplně v pohodě

Chceme takové osobnosti do Triadu.

👇🏾👇🏾

Ideamaker & Copywriter

Graphic designer & Art director

🤞🏼🤞🏼

Dej o sobě vědět, chceme tě vidět, slyšet a poznat! A ty to chceš zažít. 💚