Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je bounce rate?

Bounce rate existuje ve dvou rozdílných oblastech – bounce rate při email marketingu (míra vrácených emailů) a bounce rate na webové stránce (míra opuštění stránky). Je to jeden z nejdůležitějších ukazatelů efektivity online kampaní a optimalizace landing stránek.

Bounce rate na stránce – Míra opuštění stránky

Je to poměr mezi počtem návštěvníků, kteří přišli na stránku a ihned odešli (t. j. nikam neklikli) a celkovým počtem návštěv stránky vyjádřený v procentech.
Pokud na vaši homepage přišlo 10 000 návštěv a z toho 8 000 kliklo na menu a pokračovalo dále na podstránky, měli jste 20%-ní Bounce Rate.

Je to teda doslova míra “odrazení” se od stránky. Návštěvník přijde na stránku a odchází. V praxi tedy měří procento návštěv, pro které byla stránka irelevantní a nijako nezaujala. Samozřejmě existují výjimky. Pokud máte blog, vyšší bounce rate u článků je běžný. Návštěvník přijde přímo na článek, přečte si ho a spokojeně odchází. Vysoký bounce rate tak nemusí být tedy vždy negativním jevem, může i znamenat, že návštěvník zkrátka dostal to, co hledal.
Většinou je však vysoký bounce rate signálem, že návštěvník nenašel na stránce to, co cekal a nezaujala ho.

Na závěr pár věcí, které se vyplatí při bounce rate (BR) sledovat:

  • Celkovou průměrnou BR stránky a jej vývoj.
  • BR pro jednotlivé zdroje návštěv.
  • BR pro jednotlivá klíčová slova, se kterými vás návštěvníci našli.
  • BR pro jednotlivé online kampaně.

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.