Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Co je to A/B test a split test?

A/B test je nástroj pro testování výkonnosti landing page, rozhraní softwaru či email kampane. Jedná se o testování dvou nebo více variant a následné porovnání stanovených ukazovatelů, podle chování vzorku návštěvníků či uživatelů s cílem zvýšit výkonnost předmětu testování. Při email kampaních se často používá název  Split test.

A/B test

V zásadě se však jedná o tu samou věc. Při landing page vytvoříte dvě nebo víc variant, které se budou lišit v jednom parametru, např. budou mít rozdílný headline. Všechny varianty potom otestujete na relevantním vzorku uživatelů. Cílem testu může být např. zjistit, který z headlinů bude zvyšovat konverzi stránky. Při email kampani vytvoříte více variant rozesílaného emailu, či newsletteru a rozešlete na relevantní vzorek databáze. Měřit můžete např. Open rate, Click rate, nebo případně doručitelnost emailu.

Příklady prvků, které byste měli testovat:

  • Headliny
  • Reklamní texty
  • Obrázky
  • Call to actions
  • Subjecty a různé odesílatele při email kampaních

V rámci jednoho A/B testu je dobré měnit vždy jen jeden parametr. Pokud by se měnilo více parametrů naráz, mohlo by být velmi obtížné určit, který z nich nakonec nejvíce ovlivnil výsledek.


Jaké nástroje používat na A/B testy?

Skvělý nástroj na testování a porovnávání výkonnosti stránek je google website optimizer. . Jednoduše zadáte url všech variant a cílovou stránku kam se má návštěvník dostat, potom už jen zkopírujete javascript kódy na vybrané stránky a jste hotoví. Website optimizer vyhodnotí všechny varianty a doporučí vám ten lepší. Na realizaci split testů je skvělý emailmarketer nebo mailchimp.


Potřebujete na začátek inspiraci?

Podívejte se na  abtests.com. Nájdete tam stovky realizovaných A/B testov s výsledkami, popisom a grafickými príkladmi. Okrem inšpirácie je to aj skvelý spôsob ako sa niečo podučiť 😉

Šikovní lidi patří do TRIADu

Hledáme k nám do Triadu marketingem protřelého account managera, který dokáže zachovat klidnou hlavu i celý tým a vyřešit všechny problémy reklamního světa. Více o pozici najdeš tady .

Arťák a copík, co nechtějí do agentury!

Toužíme po dvou osobnostech, které nechtějí do agentury.

Chtějí do Triadu

Proč to tak mají?

  • snaží se jít po podstatě a neřeší, co se hodí nebo nehodí
  • baví je řešit věci, které nikdy neřešili
  • nebojí se mluvit k lidem a bouchnout do stolu, když je to potřeba
  • nápady se jim v hlavě rojí jako houby po dešti, ale jsou schopni je ukočírovat
  • umí své nápady skvěle vyjádřit buď v grafických programech nebo textovém dokumentu + jako bonus jakýmkoliv jiným způsobem (pohybem, hlasem, pantomimicky, skrze hudbu...)
  • nebaví je dělat věci bez vtipu nebo nápadu
  • v reklamním prostředí už se nějakou dobu pohybují, ale zatím nenašli tu pravou
  • zajímají se o celý svět a dívají se na věci v kontextu
  • svoji energii chtějí investovat na úrodnou půdu
  • vědí, že nemají vždycky pravdu a jsou s tím úplně v pohodě

Chceme takové osobnosti do Triadu.

👇🏾👇🏾

Ideamaker & Copywriter

Graphic designer & Art director

🤞🏼🤞🏼

Dej o sobě vědět, chceme tě vidět, slyšet a poznat! A ty to chceš zažít. 💚