Připraven na novou výzvu? Pojď k nám

Babel Camp 2016: Digitální Jatka

V sobotu 10. 9. se v prostorách Jatka78 v Holešovicích konal první pražský Babel Camp. Je to akce zaměřená zejména na sociální média a digitální marketing, na které vystoupila řada profesionálů jak od nás, tak ze světa.

V rámci celé akce se konaly i workshopy v přilehlém Paper Hubu, které, jak už to tak na podobných akcích bývá, probíhaly současně s hlavním programem. Bohužel nám v TRIADu ještě nesehnali obraceč času (Hermiona se ho prý pořád nechce vzdát), a tak nikdo z nás nebyl na všech přednáškách, prezentacích a workshopech. To ale vůbec ničemu nevadilo. Připravil jsem si pro vás ty nejzajímavější prezentace a takeouty z celé akce.

kmb_5560

Screw digital, let’s be human!

Tato zahajovací přednáška byla od Polla de Maagta (snad odpustí to skloňování) z KLM, který všem kladl na srdce, aby se nesrovnávali s velkými značkami, jako jsou Apple, Google nebo Uber, ale aby se zaměřovali hlavně na své zákazníky a na svou cílovou skupinu. Důležité je vžít se do situace svého zákazníka a nabídnout mu to nejlepší pro něj.

Používejte to, co máte po ruce. Polle nám ukázal dva krásné příklady: v hotelu v Itálii, ve kterém se ubytoval během dovolené, mu při odchodu dali vizitku, na které prosili o hodnocení na Trip Advisoru. Jako další příklad byl číšník, který na každou účtenku, jež dával hostům, připsal jednoduše propiskou Thank you. Sám si otestoval, jak to ovlivňuje výši dýšek, a zjistil, že Thank you účtenky mu přinášejí o 20% větší dýška než obyčejné. Naprosté drobnosti, které nikoho nic nestojí, dokáží udělat pěkný rozdíl.

Klíčem ke skvělému marketingu je vnímat zákazníka v první řadě jako člověka. Jedině tak se vžijete do jeho situace a dokážete jeho problém vyřešit. Takže se zkuste obout do jejich bot!

Win with Snapchat

Iva Soldo z chorvatské agentury Bamboolab rozdávala tipy a triky pro Snapchat. Hned na začátek nás ujistila, že i když Facebook kopíruje jeho funkce, oblíbená aplikace má na trhu stále velmi silnou pozici. Insta stories jsou Snapchat pro lidi 30+.

Unikátní je forma reklamního prostoru. Na Snapchatu je sekce Discover, kde si velcí vydavatelé platí prostor pro své aktivity, které jsou na míru ušité uživatelům. Tento prostor je hlídán tak, aby značky nabízely obsah, který je přizpůsoben aplikaci – například Yahoo chvíli fungovalo na Discoveru, ale Snapchat s nimi ukončil spolupráci, jelikož nabízený obsah nekorespondoval s filozofií Snapchatu. Snapchat je celý o sdílení příběhů, které pobaví, a hlavně není prostor na zbytečné okecávání – máte jen 10s na to říct, co chcete.

Navíc nás Iva překvapila zajímavými informacemi:

  • každý den je na Snapchatu přehráno 10 miliard videí
  • v USA používá Snapchat 41% všech millenials
  • v UK má aplikaci 25% uživatelů smartphonů
  • Snapchat neustále inovuje, nedávno koupil mobilní vyhledávač Vurb, nebo aplikaci pro 3D selfies Seene
  • Geofiltry přicházejí do Evropy!

Co možná trápí nás marketéry nejvíce, je určitá uživatelská nepřívětivost. Jak se dají vlastně měřit výsledky? Přidejte do svého snapu CTA vyzývající ke screenshotu (Snapchat vám ukáže, kolik lidí si jej udělalo), nabízejte kupony jako Snapchat overlay, nebo používejte krátké linky (třeba něco jako triad.cz :))

Dejte zákazníkům slevu na Snapchatu     Používejte krátké odkazy

How social media made sales cool again

Mick Griffin z Brand24 měl výbornou prezentaci na toto téma. I když Mick pracuje v sales, sociální sítě mu dávají neocenitelný insight do světa svých zákazníků. Stejně jako Polle de Maagt, Mick ve své prezentaci zdůrazňoval, abychom byli více lidští a ne, jeho slovy, corporate robots. Jako příklad uvedl všem známý fenomenální community management od skyscanneru. Mick Griffin

Velmi důležité je sledovat vaše zákazníky nejen na sociálních sítích. Brand24, společnost, pro kterou Mick pracuje, zaměstnává  osobu, která odpovídá na dotazy napříč forem Quora, což má za následek jednak velmi vysoký a kvalitní traffic na web Brand24 a také neocenitelný vhled mezi zákazníky.

Velký důraz kladl na to, aby reklama zasáhla lidi v takovém čase a na takovém místě, kde to má význam. Krásným příkladem jsou trailery v kinech. Když v kině vidíte reklamu na super jemný toaletní papír, tak vás to moc bavit nebude.

Co bychom si všichni měli pamatovat, je, že consumers are in charge. Když ohromíte je, oni si to rádi mezi sebou řeknou. Word of mouth a tak, znáte to.

Triad a jeho boty boti

Naše partička chytrých hlav, sexy slečen a Bohouše z TRIADu také měla na Babel Campu co říci. Na začátku roku Facebook ohlásil možnost použití botů v messengeru a my jsme nechtěli zůstat pozadu. Zprovoznili jsme tedy 2 boty: OverBota, který vám pomohl koupit si doménu, a ještě jste mohli vyjednávat o ceně, a Snůp Bota pro O2, se kterým jste si mohli zarapovat o fajn ceny.

A co jste se od nás mohli dozvědět? Že tělem a duší bota jsou developer a copywriter. Ti musí pracovat neustále spolu a když si myslíte, že je práce hotová, hlavně nezapomeňte testovat, testovat, testovat. Pokud chcete, můžete se zde podívat na botí prezentaci.

obrazek1

Grandiózní finále

Na úplný závěr celé akce měl prezentaci fenomenální Pawel Tkaczyk, který opět zdůrazňoval, jak důležité je být hlavně orientovaný na zákazníka. Celé jeho povídání bych shrnul na fenomenálním příběhu, kterým nám řekl.

Když se jedna americká rodina vrátila ze své dovolené v hotelu, rodiče zjistili, že tam zapomněli plyšovou žirafu Josie jejich milované ratolesti. Aby synek v klidu usnul, tatínek mu řekl, že Josie se v hotelu líbilo tak moc, že si prodoužila pobyt.

Druhý den zavolal do hotelu s tím, že tam plyšáka zapomněli, a až jej budou posílat, tak jestli by mohli přiložit fotografii Josie, jak sedí na křesle u bazénu.

Josie dorazila se sérií dokonalých fotografií, jak si užívá svůj pobyt v hotelu bez rodiny. Josie nejen že seděla u bazénu, ale zažila party s jinými plyšáky, zašla si na masáž, řídila golfový vozík po pláži a dokonce se dostala do místnosti sekuriťáků a sledovala kamerové záznamy.

Celý den se tedy nesl ve jménu péče o zákazníky. Na praktických příkladech jsme mohli vidět, jak málo stačí k tomu, aby zákazníci dostali prvotřídní a nadstandardní servis, který nic nestojí a přitom vás v očích zákazníka neskutečně odliší od konkurence. 🙂

Šikovní lidi patří do TRIADu

Momentálně nikoho nehledáme, ale kdo ví. Pokud si myslíš, že do TRIADu patříš, napiš nám a kdo ví, třeba se něco objeví.